Sale Solden 2023Sale Solden 2023

zondag 7 mei 2017

Extra kosten stroom

Afgelopen vrijdag kregen we een update mail van onze camping om onze huidige stand van de meter door te geven. We hebben al 160kwh verbruikt en bij onze jaarplaats zit 200 kWh in. Maw we weten nu al dat we straks bij mogen betalen. Het was de afgelopen maand dan ook echt koud en we lieten de kachel ook s nachts aanstaan in de hoop dat de schade enigszins mee zou vallen. Nou ik vond dus van niet dus nu afgelopen weekend kou eruit snel onder de dekens en slapen. Ook hebben we besloten dat we volgende week niet naar de camping wilden gaan. We hebben de koelkasten geleegd en hebben de stroom nu helemaal van onze caravan afgehaald. Weet niet of we dit elke week gaan doen maar vind t zonde om twee weken stroom te gebruiken om een paar producten te koelen.
Meiden hebben wel weer genoten, zelf zat ik enigszins op hete kolen had het er nl met man over gehad dat ik graag zaterdag naar huis wilde zodat ik ook bij huis s avonds en zondag enigszins in en bij huis een beetje aan kon rommelen en opruimen. Maar manlief zag zijn dochters genieten en besloot dat we zondag met de middag naar huis zouden gaan. Helaas hield dat in dat ik de hele middag bezig was met wassen en opruimen. Heb nog wel even ons kippenhok verschoond en de ren omgespit maar echt even lekker aan de slag was er niet bij. Volgend weekend blijven we thuis kan ik dan even lekker doorpakken en in en om t huis bezig want helaas doen de kabouters dat niet en ik wil niet dat ons huis er slordig uitziet omdat we alle tijd aan de camping besteden. Bij mijn schoonouders kan je soms een geit Latem grazen op de plaats terwijl t stenen zijn. Vind dit gewoon een ergernis denk dan de buren moeten daar de hele week ook tegenaan kijken (ook de voortuin staat vol onkruid)
Voor morgenvroeg staat t vegen van de oprit en nieuwe planten in de bak voor t huis op de planning smiddags mag ik werken.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik leefde jarenlang half op de camping, half thuis. Toch grotendeels zonder koelkast op de camping. Ik kook tijdens kamperen nooit met vlees, dat scheelt. Vlees doe ik wel weer als ik thuis ben. Ik gebruik olie om te bakken dat scheelt ook. Een biertje koelen kan ook in een bak koud water op een plek in de schaduw, of in een oude koelbox gevuld met koud water. Brod bakken doen we in een wonderpan of Dutch Oven. Soms net voor etenstijd even naar de winkel fietsen voor verse producten die ik anders in een koeling zou bewaren.
Ik kampeer nog veel, maar liefst op campings zonder stroom, of in elk geval zonder stroomaansluiting op mijn plaats. Winterkamperen doe ik ook, dan hebben we een houtkachel mee,daar koken we op en verwarmen de tent ermee.

geldover zei

Petje af, maar wij houden allemaal echt van een goed stukje vlees en verse melk, stukje kaas. Op zich zijn er nu zaken die we meekoelen omdat we hem toch al aan hebben staan.

Vlijtig Liesje zei

Het lijkt me best een beetje lastig om zo je tijd tussen twee plekken te moeten verdelen als ik het zo lees. Ik snap heel goed dat je het bij jou thuis ook op orde wilt hebben.

Kopka zei

Precies mijn ervaring. Camping was top voor de lids, maar ik moest doordeweeks alles doen. In vier dagen welteverstaan, want vrijdag gingen we weer. En van die vier dagen werkte ik er drie de hele dag. Was na een paar maanden geen doen meer. Dan bleef ik voor mijn ontspanning liever thuis.