Sale Solden 2023Sale Solden 2023

woensdag 29 maart 2017

Week van het geld

Leuk de week van het geld.
Dochterlief heeft een stapel kaarten meegekregen met vragen erop. Op de ene kant vragen voor de kinderen en op de andere kant voor de ouders.
Sommige antwoorden stemmen me tot nadenken en andere doen me de wenkbrauwen fronsen omdat ik andere gedachten heb.

1 in NL hebben we biljetten van 5,10,20 en 50 euro. Van welke biljetten zijn de meeste in omloop?
2 Je moet bij de bakker 9,18 euro betalen. Je betaalt met een briefje van tien euro. De bakker heeft alleen muntjes van 50 cent als wisselgeld. Hoe kan je de bakker helpen?
3 Waaraan besteden de Nederlanders hun vakantiegeld? Noem de top 2 in willekeurige volgorde.
4 Is het volgens het Nibud verstandig je kinderen regels op te leggen met zakgeld?
5 Hoeveel geld geeft een Nederlands gezin gemiddeld uit aan een vakantie  van twee weken volgens het Nibud.
6 Hoeveel spaargeld heeft een NL gezin volgens het CBS gemiddeld op de spaarrekening?

Doe je mee? Zet je antwoorden in een reactie en dan publiceer ik ze morgen als ik eraan denk.

1 opmerking:

Dolf zei

1. Briefjes van 20
2. Zeggen laat maar zitten :)
3. Schulden en vakantie
4. Ja dat is volgens het nibud verstandig
5. ik gok 2500 euro
6. ik gok 1250euro