Sale Solden 2023Sale Solden 2023

maandag 16 januari 2017

Plannen aan t maken

Gisteren hebben manlief en ik rondgestruind op het net om te kijken naar wat we willen met de zomervakantie.
We keken naar chaletjes op MP, want wellicht leuke investering als we t chalet ook nog kunnen verhuren. Helaas bleek al snel dat als we iets vinden wat we leuk vinden we een groot gedeelte van ons spaargeld erin moeten steken. En dat vind ik dan weer eng. Want wat als een van ons beiden toch opeens op straat komt te staan dan moet de broekriem wel heel erg strak aangetrokken worden.
Dit vind ik echt lastig ben zo'n zekerheidszoeker maar niets is zeker. Aan de ene kant los ik daarom toch af op de hypotheek want het is zeker dat die schuld dan nooit meer terug komt. Aan de andere kant wil ik ook de ruimte om problemen op te  vangen als t niet gaat zoals we denken.
Ben er nog steeds niet uit bij welke spaarbuffer ik me veilig voel. 
Nu voor deze vakantie hebben we ons oog laten vallen op een caravan niet al te duur en dan wellicht een jaarplek op een camping net over de Duitse grens. Qua prijs is een jaarplek best gunstig omdat we dan geen stallingsgeld hebben maar de caravan gewoon t hele jaar kunnen laten staan. En qua prijs scheelde t weinig met drie weken zomervakantie in t hoogseizoen. Wellicht dat het ook nog mogelijk is om de caravan dan te verhuren zodat we ook nog wat van de gemaakte kosten terug kunnen verdienen.
We hebben een bod gedaan op een caravan en dat is geaccepteerd maar nu kunnen we volgende week pas kijken en t is nogal een eindje weg. Dus maar afwachten of dat de mensen hen voor ons reserveren of dat we straks pech hebben. 
Komende week puilt mijn kalender sowieso uit vd afspraken. Heb er eerlijk gezegd gewoon buikpijn van al dat geregel en gedoe. Sta op de overlevingsmodus, per dag doen wat er gevraagd wordt, niet teveel extra's aanhalen nu want dan val ik om. 
Ik ben toe aan t buitenleven. Lekker de zon op t gezicht. Heb niets met kou.
Nou ga me klaarmaken voor t werk.


1 opmerking:

Gewoon Vlijtig zei

Dat heb ik nou ook. Altijd 'veilig' gevoeld met een buffer van 10.000 euro waar ik zo aan kan komen. Inmiddels zijn we ons ander spaargeld dat vaststond aan het aflossen en steeds meer bekruipt mij het gevoel dat ik tekort kom. Gek hoe een mens kan denken. Want door dit alles verlagen wij onze hypotheek gigantisch. Dat is een enorm goed gevoel.