Sale Solden 2023Sale Solden 2023

donderdag 19 januari 2017

Hypotheekperikelen. Wat betalen we tot einde looptijd?

Bij de bank is men er na drie jaar achter dat ik geld heb bijgestort in mijn spaarpot van de hypotheek om de looptijd te verkorten. 😝 ik had geen zin om er achteraan te gaan maar wist wel dat ik er eerder vanaf was en t dus met renteherziening nog maar even moest melden voor de zekerheid. Dit bericht kwam vanzelf en zoals t er nu uitziet zijn we in september 2035 van de spaarhypotheek af. Man hoopt dan 64 en ik 58 te zijn. Vond t in t ziekenhuis wel grappig om dan uit te rekenen wat de kisten tot dan toe nog zijn. Als we niets doen betalen we nog ong 354000 euro bruto aan rente en aflossing.. Kies er bewust voor om bruto aan te houden Daan we op de spaarhypotheek een rente hebben  van 5,6% die gaat straks flink naar beneden verwacht ik in 2020 maar dan zal er veel neer in de  spaarpot ingelegd moeten gaan worden. Bruto blijven de bedragen dan ongeveer wel gelijk. Deze kosten ben ik echt niet van plan te maken. Sowieso is het aflosvrije gedeelte van 77000 eerder afgelostt. Voor de spaarhypotheek is het meer uitzoeken en puzzelen maar ook die wil ik eigenlijk nog wel een paar jaar eerder  hebben afgelost.

Update dochter. Ze heeft de eerste helft van de nacht slecht geslapen. Ik heb haar om 1 uur bij me in bed genomen wat in hield dat zij snel sliep maar ik niet meer omdat ze steeds tegen me aan kroop en ik vervolgens bang was haar pijn te doen.

Nou ga nog een half uur wat doen voordat ik naar logopedie mag met de jongste.

Geen opmerkingen: