Sale Solden 2023Sale Solden 2023

maandag 26 december 2016

Zorgkosten 2017

Vandaag weer even met spanning gekeken of zilveren kruis mijn zorgpremie al wenst te incasseren. Heb er al achteraan gebeld omdat ik t dit jaar nog wens te betalen ivm de vermogensrendementsheffing. Zit nl elk jaar net tegen t punt dat ik moet gaan betalen en als ik dit kan voorkomen dan doe ik dat. Al besef ik ook dat dit centenwerk is omdat je alleen over t meerdere moet betalen en dat dus niet heel veel geld is. Aan de andere kant betaal ik alles in een keer omdat dat ook nog wat korting oplevert. Ik meen 3% dit jaar en dat krijg ik niet op de spaarrekening. Tot nu toe zie ik de afboeking nog niet in gepland en periodiek klaar staan.
Een andere actie die ik heb ondernomen is veel spaargeld overboeken naar de rekening van oudste dochter. Zij heeft nl 5% bonusrente dit jaar over t bedrag dat t saldo is gestegen vanaf haar vijfde jaar. Als dit straks is bijgeschreven open ik ook voor onze andere dochter een spaarrekening zodat ze straks ieder hun eigen rekening hebben en apart kunnen gaan sparen. Eerder bewust niet gedaan vanwege dezelfde bonusrente. Moet nog een keer even alles nalopen voor wie welk geld bedoeld is en dan lekker ieder de eigen rekening. 
Hebben we direct overzicht.

Geen opmerkingen: