Sale Solden 2023Sale Solden 2023

dinsdag 6 september 2016

Aflossen of niet?

Jullie lezen al heel lang niets meer over mijn aandelen en dat heeft een reden, ze zijn nl behoorlijk gekelderd vanaf mei en    er valt dus weinig winst te behalen.
Vandaag heb ik echter een pluk kunnen verkopen met 200 euro winst, das precies 10% na aftrek van de kosten. Maar nu sta ik in dubio, koop ik morgen opnieuw aan en hoop ik nog een keer een winst te pakken of trek ik t uit de aandelen voor een gegarandeerde winst van 3,5% omdat dat de hypotheekrente is? Heb dit jaar sowieso nog maar weinig ingelost op mijn hypotheek dus neig heel erg naar t laatste aan de andere kant zit t daar wel echt vast in de stenen terwijl ik t bij mijn beleggingsportefeuille ten alle tijde natuurlijk weer kan verkopen mocht ik onverhoopt toch nog geld nodig zijn. 
Andere optie is om alleen de winst naar de hypotheek weg te boeken en dan weer nieuwe aandelen aan te kopen met de 2000 euro die blijft staan.
Dit zou me een maandelijkse besparing opleveren van 0,58 cent. Is natuurlijk niet veel maar na 20 jaar is t dan toch weer een 120 euro extra.
Toch vanavond maar eens even aan man vragen wat die erover denkt. Zal wel weer je doet maar worden😝 
Heb vandaag precies op t hoogste punt verkocht zag ik want bij t sluiten van de beurs was de pluk al weer 115 euro minder waard geweest.Dat vind ik altijd extra mooi om te zien. 

Verder kabbelt t hier allemaal een beetje door man doet zijn best om zijn draai te vinden bij de nieuwe werkgever waar ze zo sociaal zijn dat t na de oude werkgever bijna als eng aanvoelt. En dat voor een bedrijf met een 500 man personeel. Echt fantastisch. Het is nog wel even wennen dat ie nu heen en terug een 45 minuten reistijd heeft. Ook bij de winterdag zullen we moeten kijken hoe dat gaat. In t ongunstigste geval heb ik aangegeven dat hij dan wellicht beter in de vrachtwagen kan blijven slapen. Heeft hij zelf meer rust en komt hij uitgerust thuis in t weekend.
Ik begin nu op de nieuwe afdeling wat meer mijn rust te vinden. Zit nog steeds in de opbouw van uren heb al aangegeven wel weer volledig aan de slag te willen maar dit vindt de Arbo nog niet goed. Nou dan maar de rem erop houden.

Ik ga nu maar even thuis los er ligt nog behoorlijk wat was dat nog in de kasten moet.
Waar die toch altijd vandaan komt?😜

Geen opmerkingen: