Sale Solden 2023Sale Solden 2023

donderdag 14 juli 2016

Weer een beetje meer huis van onszelf

Gisteren kreeg ik bericht van de hypotheekverstrekker, ze hebben het geld dat ik heb gestort per 31 mei eindelijk afgelost op de hypotheek. Ik stortte een bedrag van 500 euro en daarmee ging mijn uitstaande schuld met 501,46 naar beneden. Dit komt omdat men de rentevergoeding over de periode dat ze het nog niet hadden afgelost ook in mindering brengen op de hypotheek. Wat mij betreft een prima deal. Het nieuwe maandbedrag puur voor de rente wordt daarmee 1108,86 euro. Nog een flink bedrag maar straks als alles weer rustig is rond beide banen en we weer lekker in ons vel zitten gaan we weer harder aan t aflossen. Nu vanwege de onzekerheid gaan we eerst maar eens even rustig aan doen.(oh ja moet nog steeds de belastingteruggave invullen, doen we na de vakantie...)dat bedrag lossen we  denk ik maar wel weer voor een gedeelte af weg is immers weg. Op dit moment moeten we nog 267 termijnen.elke 500 euro die ik vandaag aflos scheelt me nu 389,47 euro die ik over de resterende looptijd nog aan rente zou moeten betalen. Das nog eens rendement maken.
Ik droom ervan dat ook manlief minder zou kunnen werken of dat we allebei eerder kunnen stoppen. Werk in uitvoering momenteel want ik denk dat t er echt in zit als we ons blijven focussen.

Geen opmerkingen: