Sale Solden 2023Sale Solden 2023

woensdag 9 december 2015

Mindfulness

Gisteren een cursus mindfulness gehad. Ik was bang dat t zweverig zou worden maar dat was t gelukkig allerminst. Het kwam voor mij echt op een juist moment. De afgelopen weken ging er veel op de automatische piloot. Ik schakelde constant naar de hoogste versnelling, maar ging niet meer terug. Hierdoor merkte ik de afgelopen weken een paar maal op dat ik mijn benen compleet niet meer voelde. In het begin kreeg ik slaap in mijn benen, maar na een tijdje dacht ik daar ook wel gewoon mee door te kunnen lopen. Totdat t punt dus komt dat je een paar seconden de slaap in je benen voelt en mijn lijf direct doorgaat naar t gehele gevoel weg. De bewustwording was er wel hoor dat ik over mijn grenzen ging, maar met in mijn achterhoofd dat ik 17 december twee en een halve week vakantie heb mag ik van mezelf niet opgeven.
Wat ik nu vooral gisteren geleerd heb is dat ik in een paar seconden kan terugschakelen door me weer bewust te worden van mijn lijf. Bewust te zijn van mijn gedachten en deze te laten zijn voor wat ze zijn. Dus eens wat minder mezelf analyseren en gedachten niet altijd als waarheid te zien. Wist je trouwens dat een ieder meer dan 80.000 gedachten per dag heeft? Ik wil elke dag drie dingen heel bewust doen. We hebben gisteren oefeningen gedaan die me letterlijk weer in mijn eigen lijf deden komen. Nu nog zorgen dat ik elke dag kleine stapjes maak om steeds meer in mijn lijf terug te komen. 
Ik ga eens rustig een kop thee drinken waarbij ik mijn zintuigen weer eens aan t werk zet. Dus welke kleur heeft mij thee hoe ruikt het hoe smaakt het. Is er een verschil tussen warme en lauwe thee qua smaak? 

Geen opmerkingen: