Sale Solden 2023Sale Solden 2023

zondag 20 december 2015

Eters tweede kerstdag.

Dit jaar ben ik eindelijk de hele kerstvakantie lekker vrij. Bijtanken dus. Ik geniet al volop met de kids en ben gisteren lekker met mijn gezin in Duitsland uit eten geweest. Ook een paar boodschapjes aan die kant van de grens gedaan en even getankt. 
Aankomende week wil ik dan ook vooral dingen gaan doen die weinig kosten maar die wel leuke herinneringen achter laten. Eerste kerstdag zijn we bij mijn ouders. Tweede kerstdag is voor mijn schoonfamilie. Iedereen wil wel bij elkaar komen maar niemand wil de hele familie in huis. Vorig jaar werd t mij zo ongeveer opgedrongen maar heb ik goed voet bij stuk gehouden, omdat ik door de vele studieuren die ik maakte op t tandvlees liep. Dit jaar heb ik uiteindelijk aangegeven dat het wel bij ons kon. (Er was niemand anders die zich wilde opofferen) Ik heb er wel direct bij aangegeven dat ik me niet al te druk ga maken, we halen Chinees en misschien nog wel wat pizza's op en ik zal wat bij de koffie halen. Verder misschien nog wat spelletjes uit de kast trekken en that's iT.
Voor mensen die wat anders willen raad ik aan volgend jaar het feest bij hen te organiseren. Ook de cadeautjes hebben we afgeschaft. Schoonzusje en ik waten er klaar mee om verplicht een halve week als kip zonder kop de winkels in te moeten rennen om voor iedereen wat te kopen en dan tot slot een bende troep terug te krijgen. Als er per gezin 75 euro wordt uitgegeven aan troep is dat in mijn ogen echt zonde en kan iedereen beter wat voor t eigen gezin halen waar je ook nog iets aan hebt. 
Hoop dat we dit jaar stressvrij kunnen genieten van t bij elkaar zijn. Ik ga me er in ieder geval niet al te druk om maken.

Geen opmerkingen: