Sale Solden 2023Sale Solden 2023

zondag 28 juni 2015

Vijf kuikens...

Het lijkt erop dat de veestapel zich met vijf kuikens heeft uitgebreid. Er liggen nog drie eieren onder maar betwijfel of daar nog leven in zit. Als ik ze in een beetje water leg zie ik ze niet dansen. (Ze bewegen dan in t water) voor de zekerheid laat ik ze nog twee dagen liggen. Er zijn twee seramaatjes geboren en drie Hollandse krielen. Geen idee natuurlijk of het kippetjes of haantjes zijn maar daar komen we vanzelf wel achter. Op dit moment zijn er twee andere kippen broeds, maar die hebben de pech dat ik echt dit jaar niet nog meer kuikentjes wil. Vind t veel leuker om elk jaar een paar kuikens erbij te krijgen. T is toch wel een heel spectakel.

Naast de spanning van het geboren worden van de kuikens moest ik dit weekend leren. Pff zwaar examen dinsdag, waar ik vanmorgen helemaal moedeloos begon kwam ik erachter dat ik nu tussen de 70 en 80 % van de vragen goed heb. Met kleine ezelsbruggetjes is deze score al snel hoger te krijgen dus als ik rustig blijf hoop ik dat het me gaat lukken. Morgen moet ik werken maar blijf daarna op t werk om te blijven leren laatste poging om t te halen! Zou me zo geruststellen. 

1 opmerking:

Vlijtig Liesje zei

Spannend zeg! Veel succes gewenst.