Sale Solden 2023Sale Solden 2023

zaterdag 6 juni 2015

Kinderfeestje

Morgen wordt onze oudste dochter 8,5 jaar. We hebben haar kinderfeestje vandaag. Eerst was het de feestmaand en grote drukte in december die ons tegenhield daarna mijn studie wn Se drukte in mijn hoofd die ik daardoor had. Nu met nog twee examens te gaan besloten dat we de verjaardag toch nog vieren. Vind het eigenlijk best leuk zo een keer in de zomer. Als de zon er nog bijkomt gaan we met zijn allen lekker in de tuin zitten en zo niet dan kunnen we ons vast ook binnen uitstekend vermaken. Heb al een aantal spelletjes opgeschreven. Dit keer gaan we niet knutselen zoals andere jaren. Over een uur verwacht ik de eerste de rest van de gillende keukenmeiden komt een half uur later. Totaal heeft ze 11 kinderen uitgenodigd. Ze mocht kiezen of iedereen in huis of met zes kinderen ergens heen. Aangezien dochterlief niet kan kiezen wie er wel of niet mogen komen bij zes was de keus snel gemaakt. :-). Zes hadden er ook acht kunnen zijn qua vervoer, maar dan zou ik het helemaal sneu vinden voor de laatste vier die dan niet mogen komen. We krijgen ook een nieuw klasgenootje uit iretrea het meisje begint nu net Nederlands te leren best spannend maar denk dat we met handen en voeten een heel eind gaan komen. Mijn man rent momenteel nog even naar de winkel we hebben poffertjes en patat op t menu staan, maar bedacht me dat t misschien ook wel lekker is om eerst een kopje groentesoep aan te bieden. Nou ja mochten de meiden er geen zin aan hebben dan wij wel en ik vind dan ook direct het huis zo lekker ruiken haha. Als spelletjes hebben we stoelendans, raad het beroep, blind snoephappen, snoephappen uit een bak met water, en wat er nog meer ter plekke in me op komt. Heb grofweg als schema, half tien eerste kindje dochter en dit meisje kunnen na een kwartier het meisje uit iretrea lopend op gaan halen. Dan tussen tien en kwart over tien komt de rest ranja met taart tot kwart voor elf kinderen moen de cadeautjes verstoppen. Daarna spelletjes als ze er geen zin in hebben doen we een speurtocht. Mijn creatieve brein bedenkt ondertussen wel wat opdrachten laat t tweede groepje wel een fototoestel meenemen zodat ze foto's moeten maken van iets en pen en papier zodat ze iets op kunnen schrijven. We kunnen de opdrachten aan elkaar doorgeven via de whatsapp bedenk ik me nu kunnen we zelfs halverwege wisselen met de opdrachten. Ach voor je t weet worden ze alweer gehaald. Ga boven nog snel even stofzuigen....

Geen opmerkingen: