Sale Solden 2023Sale Solden 2023

woensdag 27 mei 2015

Woonkamer aan kant even lekker genieten


Vanmorgen toen ik me uit bed liet vallen ben ik gelijk begonnen aan de woonkamer keuken en gang. Die zijn nu lekker aan kant, moet alleen vanavond voor het naar bed gaan de vloer nog dweilen. Zit nu lekker in onze opgeruimde tuin te genieten van onze chickenlady's en de musjes die luidruchtig aan t tjilpen zijn, omdat er brood van ze te stelen valt.
Straks de kookwekker maar zetten om nog een kwartier op onze slaapkamer aan de gang te gaan. Hier moet vooral opgeruimd en weggegooid worden en dat laatste is nu niet echt mijn ding.

Dan eens even een stukje financiën ben zelf niet erg van t plannen maar probeer links en rechts wat bij te verdienen en wat te sparen. Heb vandaag eens even bedacht hie het nu ook al weer zit als ineens mijn inkomen weg zou vallen. Het lijkt er nu qua betaalrekening nl. Op dat dit echt niet zou kunnen. Eerst maar eens alle maandelijkse vaste lasten opgeteld, kom ik toch op een pot van 2250 euro kaboom dat wordt dus elke maand zonder tussenkomst van ons van de betaalrekening afgeschreven. Manlief krijgt elke maand een 500 euro meer gestort van zijn werkgever. Dit is niet alleen loon maar ook onkostenvergoeding omdat hij zeer regelmatig ook s nachts van huis is. Van dit geld betaald hij dus ook het eten in het chauffeurscafe. Onze hypotheek neemt de grootste hap uit dit geld nl 1152 euro aan rente. Dit laten we elke maand bruto afschrijven en de teruggave van de belasting doen we nu heel bewust jaarlijks. Mocht mijn inkomen wegvallen zouden we dus hier maandelijks een 400 euro kunnen opvragen. Blijft er nog een duizend euro over die ik nog ergens moet wegplukken. Ik spaar elke maand 250 euro en een bedrag van 325 euro dus moet ik nog 425 ergens wegplukken. Dit zou ik dan gedeeltelijk kunnen opvangen Dior goed op te letten met het doen van boodschappen kan ik zo een 150 euro per maand op besparen, we leven er nu heel erg goed van, omdat we deze ruimte ook hebben. Moet ik nog een 275 euro opvangen. Ik denk dat ik zou overwegen een auto de deur uit te doen. Dan ben ik er denk ik al gauw als ik de maandelijkse kosten en het onderhoud van de auto meereken.  Zo is het in mijn hoofd weer helder. Kan ik weer lekker verder met plannen maken om de hypotheek verder af te lossen een spaarpot te maken voor de studie van de kinderen en nog eens te kijken naar waar we geld (ongewild) laten wegstromen. Ik besef me dat we hoge maandlasten hebben die ook nog verder naar beneden zouden kunnen maar vooralsnog wil ik zaken gied verzekerd hebben. Zo betalen we elke maand een 80 euro aan een arbeidsongeschiktheidsverzekering voor man. Dit is een bewuste keus. Evenals 166 euro aan premie zodat we na 30 jaar de hypotheek met 200.000 euro kunnen inlossen. Ons schadepakket aan verzekeringen kost ons 164 euro, veel geld maar ben dan ook goed verzekerd en dat geeft me rust, als t niet meer kan zal ik hier ook aan gaan sleutelen. We geven elke maand 130 euro uit aan mobiel bellen, allebei onbeperkt ik in nl en manlief in geheel Europa. Voor mij kan dit lang niet uit dus volgend jaar over naar voordeliger voor manlief houden we t lekker zo want wil niet voor verrassingen komen te staan. Met zijn vorige abo zat ie regelmatig over t beltegoed heen en betaalde dan de hoofdprijs merk trouwens dat t steeds meer gebruikt wordt om contact met papa te houden. De oudste appt er al op los met haar vader met mijn foon en de jongste komt met de telefoon aanlopen als ze even met papa wil praten haha.

Qua inkomen ernaast heb ik momenteel zo'n 30 euro in de maand denk ik, dit is inkomen van Vintykids en via Google Ads. Ik heb recentelijk weer geprobeerd om wat te doen met het partnerprogramma van bol.com. Heb de link van de goedkope luiers niet alleen op mijn blog gezet maar ook op mijn eigen FB pagina. Hierdoor kan ik straks 20 euro tegemoet zien. Had nog tegoed staan maar er wordt pas vanaf tien euro uitbetaald zag ik met een paar nieuwe bestellingen erbij via mijn link heb ik straks dus 20 euro. Verder wordt er elke maand een 12,14 euro door geldvoorelkaar terug gestort, ik heb 500 euro uitgeleend en krijg dit nu met rente terug. Dit voelt ook als inkomen al is het natuurlijk grotendeels mijn eigen geld maar doordat ik het nu niet meer in mijn spaarsaldo zie is het elke dag een verrassing. Ik twijfel momenteel over opnieuw weer een bedrag in te leggen in de aandelen, ze zakken momenteel aardig allemaal dus het zou wellicht het juiste moment zijn om in te stappen aan de andere kant wil ik ook wat geld achter de hand houden. (Doe die belastingaangifte dan ook zegt t duiveltje in mijn hoofd) (kwestie van verkeerde inlognen en codes dus blijf ik geblokkeerd worden) GRMBL nog nooit zoveel moeite mee gehad als dit jaar.        
Dus plan de campagne doorgaan zoals we nu bezig zijn. Ik ga het automatisch spaarbedrag nog wat verhogen nu ik net weer een aflossing op de hyp heb gedaan zodat ook de spaarpot weer verder oploopt. Ik heb de luxe dat ik voldoende in huis heb om eten klaar te maken en stel het naar de winkel gaan daarom nog maar eens even uit. Wellicht eens even wat dozen gaan klaarzetten zodat mochten schone zuster en ik het ineens op de heupen krijgen ik klaar ben voor de rommelmarkt. Misschien nog eens even links en rechts kijken naar mogelijkheden om zaken op MP te zetten. Heb net tijdens het tikken van dit stukje alvast weer een zak met kleding naar Vintykids laten verzenden. Heb wel afgesproken dat ik t geld nu langer laat staan zit er over te denken om dit geld echt op een aparte rekening te zetten voor de kinderen. Het je krijgt geld mee als je de deur uit gaat potje ofzo. Haha klinkt in mijn oren beter als studiepot. Of het investeer in jezelf potje.Ga ik nog eens even over nadenken. ;-) fijne dag allemaal

Geen opmerkingen: