Sale Solden 2023Sale Solden 2023

woensdag 6 mei 2015

Teveel sparen....

Net de privérekening eens even bekeken en zoals Loesje zegt aan het einde van mijn salaris hou ik een stukje maand over en stukje nou ja een heel stuk maand wel te verstaan. Ik moet dus echt even weer in de bezuinigingsmodus, want nog bijna drie weken te gaan tot salaris en het geld dat nog op de rekening staat gaat er automatisch af aan betalingen. Iets teveel geïnvesteerd en gespaard wellicht de afgelopen maanden. Momenteel wordt er elke maand automatisch 625 euro naar de spaarrekening geboekt. Hiervan is een deel voor de zorgpremie van
Volgend jaar zodat ik die ook dan weer ineens kan betalen en het andere deel is geld dat ik automatisch bespaar door af te lossen op de hyp bv of doordat we niet meer mogen inleggen voor onze werknemersspaarregelingen. Geld dat ik eerder dus ook uitgaf. Zaken waar ik de afgelopen maanden in heb geïnvesteerd zijn kleding voor Vintykids, inleg bij geldvoorelkaar en nog wat in de aandelen, al heb ik daar ondertussen ook weer winst genomen en dit in de aflossing van onze woning gestoken. Nu is het zaak eerst weer goed uit te komen met de salarissen en dan verhoog ik zodra dit het geval is het automatisch sparen weer met 25 euro omdat we dat weer besparen met de laatste aflossing op onze hypotheek.

Aankomende vrijdag hoop ik een dagje met mijn oudste dochter en mijn schoonzus naar zee te kunnen. Had me er al helemaal op verheugd alleen lijkt schoonzus ineens minder zin te hebben dan ze vorige week had. Maar even afwachten dus. Nou ga ik maar weer eens aan de studie...

1 opmerking:

Vlijtig Liesje zei

Hopelijk kun je vandaag inderdaad naar het strand! Het zou in ieder geval droog blijven.