Sale Solden 2023Sale Solden 2023

maandag 4 mei 2015

Remmen en gas geven

Gisteren na het fietsen nog erg weinig gedaan. Ik las de opmerking van doe nu niet teveel en besloot mezelf op de rem te zetten. Genieten van het zijn. Mijn broertje kwam langs en ik heb echt genoten puur van het feit dat hij er was en ik even niets moest.
Heb gezellig wat op tafel gezet en samen naar de tv gekeken.

Vandaag wil ik proberen met kleine stapjes de boel weer aan kant te krijgen. Zo las ik net bij Huisvlijt een stukje over Kaizen. Ik besloot voordat ik even een berichtje aan haar terug tikte dat ik wel even vijf minuten aan mijn aanrecht kon besteden. (tijd niet echt opgenomen hoor) Uiteindelijk ziet deze er nu goed toonbaar uit wat mij gelijk een stukje rust geeft. Ik ga zo op zoek naar het volgende kleine klusje. Als beloning mag ik daarna even iets leuks doen totdat ik weer vind dat ik iets moet. Dat leuks is dit stukje tikken en hierna ga ik de eetkamertafel opruimen. Er ligt een grote stapel in de hoek die ik even moet uitzoeken en daarna ga ik zorgen dat ie er gezellig bij staat de rest van mijn vakantieweek. Moet immers ook nog leren en dat wil beter als de omgeving lekker opgeruimd is.

Verder heb ik besloten een bieding die ik had gedaan op een partij kleding weg te halen. Ik ga eerst zorgen dat ik beter in mijn vel kom voordat ik meer werk aanhaal. Het is dan wel niet erg veel werk, maar inderdaad zoals iemand in een reactie zei je moet het er wel allemaal bij doen.
De partij die ik nog in huis heb maak ik straks klaar voor verzending en dan heb ik daar geen omkijken meer naar.

Ga even een klein beetje gas geven. Fijne dag verder.

1 opmerking:

Vlijtig Liesje zei

Wat leuk dat mijn post over Kaizen je inspireerde!