Sale Solden 2023Sale Solden 2023

zaterdag 29 november 2014

Even een berichtje

Ging het heel erg fijn een aantal weken lang sinds een paar weken zit ik echt in een dip. Ben mega emotioneel, zit mezelf in de weg, voel me ronduit ***.
Mijn hormonen zijn ook dusdanig in de war dat ik wekenlang last had van bloedverlies. Daarvoor naar de dokter maar die medicatie maakte dat ik al begon te janken als iemand mee aan keek. Gebeld en moest ermee stoppen. Helaas zijn de hormonen nu nog niet in balans , ben nu de hele dag moe, heb echt moeite met de ballen allemaal hoog te houden. Ik wil er voor iedereen zijn maar moet nog accepteren dat het nu allemaal even niet lukt. En dat vind ik knap lastig, want wat doe je als ze je bellen met de mededeling dat men bijna op straat staat en dat er geld nodig is, of er ligt iemand in scheiding en wil je even meekijken naar hoe ik eea wil afspreken en qua hypotheek kan dit allemaal? Manlief werkt zich momenteel ook een slag in de rondte is ook net pas weer thuis gekomen.
Er zijn een aantal mensen die me helpen me met mijn voeten op de grond te houden en aangeven dat ik moet oppassen dat men niet over me heen loopt. Ben immers de bank niet. Over bank gesproken had de vorige keer aangegeven dat ik meer over mijn financiële situatie wilde vertellen. We hebben een zeer grote schenking van mijn ouders gehad. Kan het ivm boeterente echter niet kwijt op de hypotheek want dan zou meer dan tien procent verdampen en dat vind ik echt zonde. Wel moeten we gaan kijken naar manieren om ons geld beter te laten renderen. We moeten dit jaar vermogensrendementsheffing gaan betalen. Ik ben nog steeds op zoek naar iets waarin we kunnen investeren zodat we maandelijks of jaarlijks rendement kunnen maken. Zit te denken aan een vakantiewoning of zo. Of toch nog weer eens kijken naar een camper...:

9 opmerkingen:

Gewoon Vlijtig zei

Volgens mij kun je heel 2014 nog boetevrij schenkingen van ouders storten in de hypotheek. Vraag het even na.

Mirjam zei

Heel jammer dat een aantal banken geen gehoor heeft gegeven aan de oproep van minister Dijsselbloem om geen boeterente te vragen in geval van schenking ivm aflossen hypotheek! Wij hebben ook een aardige boeterente moeten betalen (ong. 4%), wij hadden de pech bij de ABN te zitten. Mijn zussen hadden meer mazzel. Ik hoop dat je hormoonhuishouding snel in balans komt. Vervelend om zo labiel te zijn! Sterkte ermee!

Rubystar zei

Wat vervelend allemaal zeg, zeker met hormonen, ik denk niet dat je het fijn vind om ook maar iets te slikken, maar magnesium, knoflook balletjes en floradix. Is niet een combo waar je meteen aan denkt, maar misschien wel een tip voor je, dit is uit ervaring overigens, mijn hormoon huishouding is nu na anderhalf jaar stabiel en rustig en voel me steeds meer normaal worden. Magnesium is voor de spieren te ontspannen, ook voor je baarmoeder, knoflook voor je bloed te reinigen, en floradix is voor onder andere je bloed en alles goed, zo is het me door een "oma" uitgelegd. De eerste weken is het vreemd, na 4-6 weken begin je langzaam aan verschil te merken, mijn menstruaties zijn minder heftig (lees 7 dagen bloed verlies dat niet normaal achteraf scheen te zijn)
en bij extreem angst of stress kwam nervovit of nervovit forte (ook van kruidvat zelf, heet het iets anders, maar de helft goedkoper, alleen de duurdere vind ik persoonlijk rustiger werken)

Hopelijk heb je er iets aan, en laat je hoofd niet hangen, het is gaat echt goedkomen, maar geef het de tijd en accepteer voor nu hoe het is, anders vreet juist DAT je op en zorgt er dan juist voor dat je energie nog sneller leeg is.

Sterkte en toch een goed weekend toegewenst
Ruby

ps. ik slik nu multivitamine a-z kru.d.vat. voor vrouwen er bij, en dat helpt ook. Maar houd rekening mee dat het 4-6 weken pas duurt voor je verschil begint te merken.

Christel | Het rijke wijf zei

Als je me mailt hetrijkewijf@gmail.com geef ik je (als je wilt hoor) een telefoonnummer van een mevrouw die op afstand kan zien wat er met je is. Werkt ook als je er niet in gelooft.

OpnieuwBeginnen zei

Je kunt beter niet in een vakantiehuisje investeren. Het lijkt heel aantrekkelijk, maar het rendement is zodanig, dat je blij mag zijn als je kiet speelt.
Een caravan? Betekent dat je een stevige zware auto moet hebben. Opslagkosten enz.
Ik zou het allemaal nog maar eens goed narekenen,
Eind dit jaar een aflossing en begin volgend jaar is ook leuk.
Die vermogensrendementheffing is misschien beter dan iets iverhaast aanschaffen, 1,2% is beter dan tien procent boete.

Anoniem zei

Wij hebben de schenking ook gehad, maar als je geen belasting er over wenst te betalen, dan moet je investeren in je huis of aflossen. Anders is de schenking niet belastingvrij. Wij hebben 75% afgelost (bij Abnamo, met maar 1% boete) en de het overige investeren we: zonnepanelen, nieuwe ketel, dakramen). Zo houden we de schenking belastingvrij. Groeten Gezina

Anoniem zei

koop er een mooie kamper voor en ga daar lekker van genieten je wilde er toch heel graag eentje
vervelend he als je lijf niet meer werkt
zou ook eens kijken naar je voeding daar kan je heel veel dingen in gezonder nemen komt je lijf echt ten goede
suc6 met alles
groet tineke

aaltje zei

Een vakantiehuisje kan wel lucratief zijn hoor. Wij hebben 1,5 jaar geleden 3 huisjes aan elkaar op 1 perceel gekocht voor 100.000 euro. Daar hebben we wel voor 70.000 euro aan (laten) verbouwen. Dus investering 170.000 euro. Maar ze zijn nu wel helemaal up to date. Ze staan op een rustig park in Overijssel. (niet zoeen van een keten). Onze vaste kosten voor gas/water/licht/internet/parkkosten zijn: ongeveer 500,- per maand. Maarr tot nu toe zijn we doorlopend verhuurd geweest. Voor 3000,- gemiddeld per maand. Dus dat kan zeker lonen. Als we het geld op de bank hadden gezet hadden we 1,5 % rente gekregen = 2550,- per jaar. Dat krijgen we nu per maand. Maar we hebben wel geluk gehad en goed gezocht. (gewoon via marktplaats trouwens).

Vlijtig Liesje zei

Wat vervelend dat je je zo onprettig voelt. En balen dat je man nu ook net heel druk is.

Zou elke dag 20 minuten wandelen misschien een beetje kunnen helpen???