Sale Solden 2023Sale Solden 2023

maandag 1 september 2014

Soms beter niet je kop in t zand steken...

De jaarafrekening van gas water en licht is binnen. En daar ik er heilig van overtuigd was dat ik bij moest betalen zoals de manager elke keer aangaf krijg ik nu zelfs 129 euro terug op de rekening.   Kijk das een lekkere meevaller. Deze besparing zit em in het gas, we hebben 900 kWh meer verbruikt het afgelopen jaar, maar 900 m3 minder gas. Toch maar weer starten met het opnemen van de meterstanden. We hebben de verwarming nog niet aan hoeven te doen, het huis is zo goed geïsoleerd dat we nog niet onder de 20 graden zijn beland, de komende dagen doen we de gordijnen weer wagenwijd open als t warm en zonnig is elke dag uitstel is er weer een. Het hogere verbruik zal ongetwijfeld te maken hebben met de geboorte van onze dochter, maar moet aankomend jaar zeker weer naar beneden.De bankrekening deze maand moeten we zeer goed in de gaten blijven houden. Na aftrek van alle vaste lasten (incl mijn automatisch sparen blijft er een 70 euro over. Hand op de knip en eten uit de voorraad dus. Deze weken ook niet eten op t werk want verplicht met pin te betalen en dat wil ik deze maand dus niet. Ik weet dat er her en der in huis nog de nodige reservepotjes zijn dus moet helemaal goed komen. Vanaf volgende maand ons automatische spaarbedrag verder verhogen om de kosten van de camper gelijk op te vangen elke maand en een reservepot te maken. Denk dat ik maar ergens een spaarpot voor 'verloren en gevonden euro's' neer ga zetten. Dit zijn euro's die in broekzakken te vinden zijn of in het nachtkastje of in de lades als we daar onze broekzakken in geleegd hebben. Wellicht ook proberen weer te verkopen via marktplaats of Facebook om bij te storten in de pot. Eens sparren of hij nog manieren weet om te besparen danwel te verdienen.

2 opmerkingen:

Vlijtig Liesje zei

Fijn dat je geld terug krijgt! Dat zijn prettige meevallers.

Miss Milla at Home zei

Een spaarpot voor verloren euro's: wat een goed idee! Dat ga ik ook maar eens doen denk ik, voor al die munten die ik uit de broekzakken haal voor ze de was in gaan.