Sale Solden 2023Sale Solden 2023

maandag 23 december 2013

Terugkijken... en vooruitblikken

Momenteel ben ik me wat aan het bezinnen en aan het kijken wat we volgend jaar weer gaan doen. Het afgelopen jaar is er veel gebeurd. Het allermooiste is dat de wens voor een tweede kindje in vervulling is gegaan. En wat is dat genieten elke dag. Ben straks 6 maanden thuis geweest en wat heb ik kunnen genieten van elke dag...Helemaal te gek. Qua huis is er weinig veranderd het afgelopen jaar, we hebben weinig verbouwd of gekocht, in totaal is er 4550 euro afgelost. Wel staat er op de hypotheekaflossingsrekening nu een bedrag van 12900 euro. Hier ga ik volgend jaar in januari een bijstorting in de spaarpolis mee doen,levert me het meeste op en dan kan ik gedurende het jaar in eigen tempo nog weer aflossen op het aflosvrije gedeelte.)al met al dus 17450 in een jaar kunnen sparen. Qua gewicht zijn er helaas weer de nodige kilo´s bij aan gekomen. Hier moet ik volgend jaar echt mee aan de slag. Was ik al snel de zwangerschapskilo´s kwijt, ze zitten er ondertussen bij aan als normale kilo´s. Dit is niet wat ik wil en ik moet en zal dan ook zakken volgend jaar. Plan van aanpak gaat volgen. Het bloggen is me het afgelopen jaar ook weer goed bevallen, wat ik me realiseer is dat het moeilijk is om soms te schrijven wat je voelt en dat mensen dan soms een verkeerd beeld van je kunnen hebben, omdat ze maar één kant, of een stukje van het verhaal kennen.Voel dan terwijl ik aan het tikken ben dat er reacties gaan komen, en dat mag natuurlijk ook. Bedankt voor het lezen en hopenlijk volgend jaar tot ziens.. O ja vraagje Gerhard H.ormann van het boek hypotheekvrij komt binnenkort bij ons in de bieb, twijfel of ik heen zal gaan. Kosten voor mij als lid zijn 5 euro en vraag me af in hoeverre ik er nieuws hoor. Hrb zijn boek trouwens nog niet gelezen, zullen ze nu misschien wel hebben eerder was het in dezelfde bieb niet te leen. Voor volgend jaar ben ik druk bezig met het kijken naar mogelijkheden om onze inkomsten op te schroeven. Zo heb ik dus een partij kinderkleding opgekocht met de bedoeling deze te verkopen op vintykids.com. Het was echter zo´n mooi spul dat ik er al 30 stuks voor dochterlief uit heb gehaald. Heb ondertussen al het nodige verkocht. Als ik voor de stuks van dochter 5 euro per stuk reken heb ik nu mijn geld er al weer uit. Kijk das nog eens leuk want heb nog aardig wat stuks over. Dit is dus wel leuk voor één keer, maar de volgende keer heeft dochter dus genoeg in de kast liggen en kom ik er niet zo mee weg. Afwachten dus hoe goed de rest van de partij verkocht gaat worden. Vandaag heb ik een partij armbanden gekocht in Verwegistan, ook met de bedoeling om ze met winst weer te verkopen via marktplaats. Het is een gokje, anders heb ik voorlopig mooie verjaardagscadeautjes voor weinig.:-) Ja je moet toch wat. Krijg terwijl ik dit zit te tikken een bericht van google adsense, er komt weer een 70 euro naar mijn rekening.(jullie bedankt hiervoor) Heb met schoonzusje afgesproken dat we zelf ook 1 of 2 keer op de rommelmarkt zullen gaan staan. Verder wil ik kijken wat we allemaal nog op marktplaats kunnen zetten. De 'handel'is bedoeld om een weekend of weekje met de kids weg te kunnen. Verder is wat overblijft voor de aflossing van onze woning bedoeld. Ga ervoor om volgend jaar op hetzelfde bedrag te komen. Wordt moeilijk daar het afgelopen jaar mijn ouders ook met 5000 euro geholpen hebben...en denk niet dat dat dit jaar weer gaat gebeuren Zijn jullie al bezig om het jaar af te sluiten en te kijken naar volgend jaar?

4 opmerkingen:

Maia- Weg naar Zelfvoorziening zei

Zeker! Op dit moment heb ik weer veel energie om er tegenaan te gaan en een baan te vinden. Ik kijk uit naar 2014 als het jaar waarin wij (financieel) weer lekker kunnen knallen en onze dromen waar gaan maken.
Ik heb goede hoop dat ik een baan vind en daarmee zou ik graag wat van onze hypotheekschuld versneld af willen lossen ;D

huis tjokvol zei

hele fijne dagen samen met je mannetje en je 2 kids en een goed 2014

liefs yvonne

Vlijtig Liesje zei

Als je wilt afvallen en meteen gezond leven kan ik hardlopen aanraden. Ik schreef op Ren mama, ren net nog een artikel over Francine die de helft van haar gewicht verloor toen ze ging hardlopen!

geldover zei

dat is helaas geen optie vanwege veel te slappe banden, twee stap en ik a door mijn enkels altijd al geweest ook toen je me nog door een lampeglas kon trekken.