Sale Solden 2023Sale Solden 2023

vrijdag 11 oktober 2013

Eerste besparing van vandaag alweer gedaan.

Nadat ik bij vlijtig met zuinigheid had gelezen dat de prijs van de anijs die mijn oudste dochter nog in de melk heeft exorbitant gaat stijgen ben ik gelijk naar de winkel gegaan. 10 pakjes op voorraad gekocht a 0.82 cent per stuk.In zo'n pakje zit 150 gram totaal. Heb even de nieuwe prijs voor de staafjes erbij gezocht, 76 gram voor 1.49 euro. (laatste prijs vond ik bij appie) Dus de helft voor bijna 2 keer zoveel geld. En ook nog eens meer afval denk ik zo. We gaan allemaal weer lekker bedonderd worden.Tevens lees ik dat 1 staafje anderhalf blokje gaat vervangen. Hoezo, nu gaat er netjes 1 blikje door de melk, dus gaat alles ook nog eens keer anderhalf als je niet oplet en elke keer een half zakje achteruit zet. Nou ja dat was dus de eerste besparing, de tweede was een kleine, dochterlief vergat het toilet door te trekken dus deed ik mijn ding erover heen en spoelde vervolgens alles weg met het badwater van de kleine meid. (ga ik trouwens elke keer doen, badwater van de tummytub laten staat om het toilet mee door te spoelen.) Nu liggen er drie grote wassen voor de machine en er zit er net 1 in, balen aan het begin van de week was het nauwelijks was toen was het immers nog mooi weer, maar nu met de regen heb ik echt de trommels vol. Het lokt om alles snel in de droger te stoppen, maar dan is de winst van de rest van de dag weer weg. Kan echter niet alles op droogrekken hebben en wil alles vanavond wel weer in de kast hebben. Maar even kijken hoe we het aanpakken, misschien 50/50 de dunne stukken aan het rek en de dikke in de droger? Gisteren bracht mijn moeder lekker een pan met stoofpeertjes, ze waren al klaar. Vanmorgen in de winkel lekker rundvlees erbij gekocht. Dat ligt nu lekker in de pan te sudderen. Heb voor twee keer in de pan liggen, kost het zo maar één keer stroom. Vandaag dweilen we de vloer en doen we hem eerst met de wisser, scheelt de stroom van de stofzuiger.' Nou verder weinig nieuws nu, wellicht laterz als ik weer op mijn fijne laptoppie kan tikken.

5 opmerkingen:

Daantje zei

Dat zijn toch weer wat fijne besparingen! :)
Dat van het badwater gebruiken om het toilet door te spoelen vind ik ook een goed idee, ga ik straks ook doen!

Maar als ik het goed begrijp hebben ze de laptop toch nog kunnen redden??

Kopka zei

Ik zette het droogrek met dunne spullen vaker op een metertje van de droger. Zo werd de 'wind' van de droger, de drogende kracht voor de was aan het rekje. Je moet er wel net plek voor hebben.

KruidigMeisje zei

Wat is de rush om het vanavond in de kast te hebben? Als ik het goed lees, is dat de reden waarom je de droger aan wil zetten, maar ik snap het nog niet helemaal.
(in alle huizen en appartementen waar ik heb gewoon was wel een plekje te vinden waar een droogrek met de langzaam drogende stukken een nachtje kon hangen.)

Anoniem zei

Hier staat de ketel op zolder in een kleine ruimte en vlak daarbij een raampje. Het raampje staat iets open, was aan een "was toren" naast de ketel is zo droog

geldover zei

de laptop krijgt een nieuwe schijf aangezien die kapot is, maar de foto's zijn niet meer te redden.