Sale Solden 2023Sale Solden 2023

donderdag 3 oktober 2013

Boetevrij aflossen...

Lees ik vanmorgen op teletekst dat er al banken zijn die het mogelijk maken om een groot bedrag boetevrij af te lossen, mijn bank weer tot het bedrag dat je woning onder water staat. Grumbl, dat is dus niet het geval. Balen dus daar ik momenteel meer boete betaal dan dat er daadwerkelijk afgelost gaat worden. En ga de boel echt niet sponsoren daar. Het geld voor de aflossing voor volgend jaar staat al weer klaar. Moet wel voorzichtiger aan gaan doen heb ik gemerkt. Manlief had afgelopen maand behoorlijk minder loon vanwege veel vakantie en dan geen overuren hebben. Er waren veel grote uitgaven. Toch hadden we ook kinderbijslag, wel van 1 dochter, maar toch. Het dreigde te verdwijnen in de normale zaken. Heb dus gisteren het bedrag overgemaakt naar de spaarrekening en tegen mijn man aangegeven dat we erg zuinig aan moeten doen de drie weken die het nog duurt tot mijn loon. Ik twijfel nog hoe het straks gaat lopen met mijn loon gedurende de maanden dat ik ouderschapsverlof heb. Ik heb begrepen dat mijn werkgever dan niet het gehele salaris uitbetaald, maar dat we aan het einde van het jaar de rest zo ongeveer via de belasting terug gaan krijgen. Dit zou ik natuurlijk op voorhand kunnen aanvragen,maar dan loop je weer kans dat er terugbetaald moet gaan worden en niets vind ik vervelender dan dat. Zal dus die maanden ook minder ineens op de rekening hebben staan en wil dan ook de uitgaven daarop aanpassen. Beter zou het zijn als we dat nu al konden, maar ja de grote uitgaven sloegen dus een krater in onze spaarrekening. Vandaag is grote dochter vrij vanwege een studiedag, ze is gisteren tegen de avond naar opa en oma gefietst en wilde daar vervolgens blijven. Mijn moeder belde of dat goed was. Ik had mijn pijp leeg dus dat was meer dan welkom, manlief was gisteravond thuis en we hebben heerlijk genoten van kleine dochter en zijn op tijd naar bed gegaan. Ik denk dat ik binnen tien tel sliep, manlief heft de voeding van vannacht weer op zich genomen, ik lag zo te snurken dat hij me echt niet wakker wilde maken. Had aangegeven dat ik zo moe was, maar dat hij me eruit moest sturen als dochter kwam. Vandaag hoef ik gelukkig niet veel te doen, ik slinger zo even de stofzuiger door het huis en dan kunnen we lekker leuke dingen gaan doen. Heerlijk zo'n dag.

1 opmerking:

Kopka zei

Ik heb begrepen dat de compensatie via de belastingdienst op ouderschapsverlofuren in 2014 vervalt. Ik ben daarom uitgegaan van het beetje loon dat rest voor de anderhalve dag dat ik werk.