Sale Solden 2023Sale Solden 2023

zaterdag 3 augustus 2013

Vandaag kalm aan gedaan....

Vandaag lekker kalm aan gedaan. Eerst tot een uur of negen in bed gelegen. Lekker de ramen open en doordat het bed nu op klossen staat liggen we letterlijk op raamhoogte, dus elk briesje wind voelen we goed. Daarna is manlief lekkere broodjes gaan halen voor een ontbijtje in de tuin. Ook lekker hoor, koel en relaxed. Daarna heb ik voor manlief een typisch streekgerecht van hier gekookt. Kruudmoes. Ik sla absoluut over, want ga ervan over mijn nek, maar manlief is er dol op en normaal maakt mijn moeder het voor hem klaar, maar nadat ik gister het recept van haar had gekregen moest ik eraan geloven. Ik heb een beetje op de bank gelegen her en der een slag in de rondte opgeruimd en 's middags twee uurtjes op de bank liggen slapen terwijl manlief met dochter de beide auto's heeft gewassen van binnen en van buiten. (Was nodig ook na al die dagen strand lag er een halve zandbak in mijn auto) Mijn bekken begint nu echt pijn te doen en ook mijn voeten zijn onherkenbaar veranderd in stompjes vol met vocht, mijn buik is enorm... Vanavond kreeg ik het nog heel even op de heupen en heb ik in de tuin alle planten die uitgebloeid waren of bijna uitgebloeid waren eruit gehaald en in de groencontainer gedaan. Je kan het maar weer gehad hebben. Misschien dat ik volgende week als het echt af gaat koelen er nog wat nieuws in ga zetten, want het is nu wel een erg kale bende geworden. Zit nog te twijfelen of ik nog wat groenteplantjes zal gaan kopen voor in de achtertuin. Wil er eigenlijk niet al teveel werk bij aan halen, maar mijn handen jeuken nog. Qua consuminderen denk ik dat we dee vakantie wel goed zitten, we hebben geen verblijfskosten voor elders, omdat we thuis gebleven zijn. Strand is op een klein stukje rijden te vinden, dit heft het normale dieselverbruik ook wel op. IJsjes hebben we volop in de vriezer, dochter heeft er vandaag vier gehad, ;-). Afspraak is dat alles wat er na de zomer nog inzit er nu echt uit gaat.Hebben geen idee hoe oud sommige ijsjes zijn. Onze vriezer staat op mega vriezen, maar ook hier gaan we straks iets aan de knoppen draaien, want zal ook onnodig stroom verbruiken. Over stroom gesproken, we moesten onze meterstanden doorgeven en ik heb het idee dat het niet helemaal goed gaat. Ik heb de standen meerdere keren gecontroleerd en hij geeft nu aan dat ons voorschot van 162 euro naar 540 ! euro zou moeten. Ik verwacht zelf dat dit het bedrag is dat ik bij moet gaan betalen. Veel geld, maar hier had ik gedurende het jaar ook al rekening mee gehouden. Vorig jaar gaf ie nl. al aan dat we omhoog zouden moeten met een dikke 20 euro en ik heb dit jaar echt mega veel extra wassen gedraaid en ook nog wat onder onze zonnebank gelegen. Morgen kijken we nog een keer bij daglicht. Ik ga zo denk ik maar eens even weer een etage hoger om mijn favoriete hobby, horizontaal liggen uit te voeren. Wens jullie allemaal een hele fijne avond en zondag toe.

2 opmerkingen:

Moneypenny zei

Ik zou zeggen; doe lekker rustig aan, vooral met dit weer.

Maia- Weg naar Zelfvoorziening zei

Dat lijkt me wel een hele hoge meterstand als je termijnbedrag met ruim 500 euro omhoog gaat, dat kan vast niet goed zijn.
En relax ze!