Sale Solden 2023Sale Solden 2023

maandag 13 mei 2013

Kleine wasjes, grote wasjes.

Vandaag is het echt een maandag wasdag voor mij. Momenteel zit de vijfde trommel erin. Hoor hem net piepen dat ie klaar is. Dit is alleen mijn werktas, waar een volledige bus oplosbare thee doorheen is gegaan en die nog steeds in de machine moest. Verder heb ik drie dozen staan met babyspulletjes. En er hangen dus al vier wassen aan de wasrekken in mijn kamer. Twijfel of ik de babyspulletjes ook nog aan het rek ga hangen of toch maar even voor het gemak van de droger ga kiezen.(Wil eigenlijk niet slap zijn, maar om nou de rest van de dag tegen een kamer volwas aan te moeten kijken dat lokt ook niet zo) Dochterlief gaat tussen de middag eten bij opa en oma. Ze krijgt daar rode kool en wij willen graag vanavond een witlofschotel eten. keuze was voor haar makkelijk te maken. Komt mij ook wel lekker uit, want nu kan ik lekker doorgaan met wassen, strijken en opbergen in de kasten. Zag net dat ik vanmiddag nog naar de verloskundige toe mag. Hiermee heb ik elke dag weer een afspraak in mijn agenda staan, want dinsdag, donderdag en vrijdag werken en woensdag moet ik nog een glucose intolerantietest gaan doen. Baal hier altijd flink van want het breekt je dag zo op. TOch maar proberen woensdagmorgen gelijk nadat ik dochterlief naar school heb gebracht direct door te rijden naar het ziekenhuis. Moet nog eens even bedenken wat ik daar ter plekke kan doen, want volgens mij moet je best lang in de wachtkamer zitten voordat ze kunnen kijken of je reageert of niet. Deze week wil ik proberen om zo min mogelijk in de winkel te kopen en lekker uit de kast en vriezer te eten. Weg is weg en ik heb me voorgenomen ook veel minder op voorraad te willen hebben. Verder wil ik vandaag nog een vuilniszak met overbodige spullen opzoeken en wegdoen. (Eerste wat vandaag weg gaat is een grote doos make-up, heb nl voor de zoveelste keer een megadik oog nadat ik dit gebruikt heb, verkeerde zuinigheid dat ik het niet eerder heb weggedaan) Wat zijn jullie plannen voor vandaag?

5 opmerkingen:

Anoniem zei

5 wassen voor 3 personen per week ?

Wij hier met 6 doen er 3 per week uiteraard grote wassen.

Marjon zei

wij hebben 8 wassen met 7 personen (de jongste 10, 4 pubers en 2 volwassenen)3 vind ik erg weinig, alleen je beddegoed al, maar waarom alles op maandag wassen en dan de droger aan moeten slingeren? Kun je toch van de week nog een keer een was doen? Dan is er weer plek op je rekje. Of zie ik dit verkeerd. Succes met je volle week, balen soms hè? volgende week misschien weer iets rustiger...

geldover zei

Terug van Italie en daar ligt sowieso nog een was of drie van, waarvan 1 bedddengoed donker en een beddengoed licht. Verder allemaal gedouched van t weekend dus een trommel vol badhanddoeken ed. Trommel zwarte was, witte was, roze was, lichte was en dan mijn tas die nog uitgewassen moest worden. Ondertussen ben ik bezig met de babywas en ook dat geeft de nodige trommels. Red het echt sowieso niet met 3 grote wassen per week. Beddengoed moet elke week verschoond worden ivm huidaandoening en ook de kleding moet vaker in de machine. De reden dat ik het nu doe is dat ik nu de energie nog heb, als ik van de week uit het werk thuiskom is dat meestal 0,00 en woensdag wil ik 's morgens eerst naar het ziekenhuis toe. De week is dus voor mijn gevoel al erg kort. Maar alles is bijna gestreken voor vandaag, gaan we morgen er lekker broeg uit om weer wat was op tevouwen en in de kast te kunnen leggen. Ik kom er wel, maar kan niet zoals een ander vooruit plannen,omdat er dagen zijn dat ik zo moe ben dat ik de bank niet af kan komen.

pecunia2 zei

HIer wisselt het nog al. Afhankelijk of de jongste haar kamer (met kleding overal) heeft opgeruimd of niet. Meestal stel ik de machine zo in dat hij 's nachts loopt. De handdoeken gaan in de droger en als het mooi weer is de rest naar buiten. Maar bij slecht weer ...sorry allemaal...dan gaat alles toch in de droger. Anders krijgt het een naar luchtje.Maar een was of 5 voor 3 personen haal ik wel. Twee handdoeken wassen, een witte, een donkere en een gekleurde.

Anoniem zei

Het beddengoed was je ook niet in een keer,iedere week een set of 2. en dan heb ik hier ook nog een 5 kilo machientje is mij wel opgevallen hoe veel mensen wassen is laatste 30 jaar alleen maar meer,meer veel meer geworden en gezinnen zijn kleiner.6 machines voor alleenstaande is tegenwoordig gewoon :(