Sale Solden 2023Sale Solden 2023

woensdag 10 april 2013

Veel emoties en rustig aan doen

Gisteren lekker dorgestoomd met het opruimen en vanorgen nog even de kamer gezogen en daarna vond ik het prima. Schoonouders kwamen koffie drinken. Had vervelend genoeg het gevoel dat het een verplicht bezoekje was vanaf hun kant. De reden die ze zelf ook aangaven was dat ze al zo lang niet meer langs waren geweest. Dit kan me soms behoorlijk irriteren. Wij wonen nl zo goed als om de hoek terwijl de andere gezinnen die op afstand wonen minstens wekelijks bezocht worden.
Moet dus echt oppassen dat we in contact blijven en er mijn best voor doen. Nu gaan ze in de weekenden weer naar een camping. Dit is een nudistencamping dus niet iets waar je snel met je gein naar toe trekt. In de winter voelen we ons verplicht om ongeveer eens in de drie weken bij hen langs te gaan, omdat we ze anders niet zien, maar merkte nu dat ik ervan baalde dat ze niet hadden aangegeven dat ze weer waren gestart met het campingseizoen, met de paasdagen toen het ijskoud was. We stonden dus voor niets aan de deur toen.
Gisteravond ineens een telefoontje of het uitkwam dat ze langskwamen, nee dus aangezien we naar de verloskundige moesten. Nou dan moesten we hen na de tijd bellen om te laten weten hoe het was gegaan....Hoezo moet gaat er dan door me heen. 's Avonds vroegen ze aan manlief of ik vandaag thuis was want dan kwamen ze dan op de koffie. Aankomende vrijdag is mijn schoonvader jarig en ik heb echt het idee dat dit één van de redenen was dat ze nu langs kwamen, zodat ze dan in ieder geval overdag tegen de visite nog kunnen aangeven hoe het met mij gaat als men er naar vraagt.
Manlief en ik hebben besloten om volledig voor ons eigen gezin te gaan en te priberen om ons er niet aan te ergeren, maar vandaag vind ik dat dus even moeilijk. Zullen de hormonen misschien wel zijn.
Verder kreeg ik vandaag een kort berichtje van iemand die me heel dicht bij staat met de mededeling dat ze gaan scheiden. BOEM, die kwam binnen als een bom. Niet (meer) zien aankomen. Wist dat men een hele moeilijke periode samen heeft gehad, maar net nu alles weer op de rit leek te zijn besluit iemand de stekker eruit te trekken. Ben er de hele dag mee bezig. Te meer daar de karakters van de personen heel erg sterk met die van mij en mijn man overeen komen. Het komt dus heel dichtbij alhoewel je natuurlijk ook weet dat het niets te maken heeft met jouw relatie.
Ik heb vanmiddag vooral geslapen. Vannacht was een erg onrustige nacht voor me en daarom wilde ik even een uurtje op de bank liggen. Helaas was mijn dochter het daar dit keer niet mee eens en haalde ze me elke keer wanneer ik net dreigde in slaap te vallen weer van de bank. Hierdoor duurde het nogal even voordat ik een 45 minuten aan één stuk kon slapen. Vanavond ga ik dus op tijd naar bed, misschien wel gelijk met dochterlief. Morgen mag ik nog een dag werken en ik ben vrijdag vrij. Vrijdagmorgen ga ik denk ik aan de bovenverdieping om weer het nodige op de juiste plek te leggen en misschien wel de deur uit te doen. Van het weekend wil ik met manlief de nodige klusjes doen, al denk ik ook dat we moeten zien te genieten van de zonnestralen die er aan lijken te komen.
Ik wil kijken of ik een fijne manier van ontspannen kan vinden, normaal is dit een hete douche of een bad, maar momenteel vind mijn huid dit niet fijn dus wil ik iets anders waardoor ik me snel weer lekkerder in mijn vel voel zitten. Heb nu ook een sluimerende hoofdpijn waardoor ik mezelf geremd voel om voluit los te gaan.
Dan om dit hak op de tak berichtje af te sluiten nog een update van de financien, die staan er ook niet al te rooskleurig voor. De rekening staat al in het rood en dit terwijl ik nog 14 dagen moet wachten op salaris. Balen, maar er waren ineens grote onvoorziene uitgaven. 400 euro ziektekosten die er nu ineens worden afgeschreven. Ik krijg deze maand wel extra salaris ivm het harde werken van afgelopen jaar, maar had dit eigenlijk willen besteden om door te sluizen naar de hypotheekaflossingsrekening. Daar gaat het waarschijnlijk nu niet meer van komen.
Toch eens kijken of ik moet gaan aanvullen vanaf de spaarrekening naar de betaalrekening, al is het wellicht ook goed om op de blaren te moeten zitten.
Zijn jullie ook bezig met aflossen van het huis en hoe vordert dit bij jullie?

Geen opmerkingen: