Sale Solden 2023Sale Solden 2023

maandag 24 december 2012

Drukte in de supermarkt....

Vanmorgen om half tien naar de supermarkt gereden. Krijg visite tweede kerstdag en maak lekker een pan verse groentesoep. Wil daar witte bolletjes bij en die wilde ik vers en niet uit de vriezer moeten trekken. Ook vond ik het geen goed idee om ze zaterdag al te halen. Wat denk je bijna al het brod was al op bij de supermarkt in kwestie. Rijen dik tot achterin de winkel.Ben snel met lege handen langs de kassa gegaan. Nog even naar een andere supermarkt gereden en daar lag gelukkig nog wel wat dus drie zakken met bollen meegenomen. Verder heb ik een slaatje, beetje van mezelf en een beetje kant en klaar, ik heb koeken gehaald vor bij de koffie en zal ook nog wel wat hapjes kunnen klaarmaken. En dan dan vind ik het wel mooi geweest. Schoonmoeder braad rollades voor ons en nichtje maakt voor de kids knakworstjes in bladerdeeg. Ik kijk vanavond nog wel in de koelkast en de laden wat er op moet en brouw daar dan nog wel wat van in elkaar.
Heb 2 kilo patat in huis en wat hamburgers. Ook nog wat snacks om in het frituur te gooien. En dan is het mooi geweest. Ik heb echt geen zin om een 5 gangen maaltijd in elkar te moeten zetten en ga dit dan ook echt niet doen.Eerste kerstdag eten we bij mijn ouders lekker gewoon hollandse pot met vla toe...

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Je was natuurlijk ook al veel te laat, je moet er meteen zijn als de winkel open gaat op deze dagen :-) Maar het is toch te zot dat er geen brood meer is. Mijn manlief heeft gistermiddag om half 6 nog bolletjes kunnen krijgen terwijl het daar ook al smoordruk was. En ze waren hartstikke vers, de verpakkingsdatum van gisteren stond zelfs op de verpakking. En ik heb donderdag voor het laatst boodschappen gedaan en 2e kerstdag gaan we weg. En ik heb genoeg in huis om morgen ook lekker te kunnen eten, maar niet uitgebreid. Want als het niet perse hoeft dan ga ik met zulke dagen echt geen winkel binnen. Dan word ik kortaf naar de kinderen toe, die ik echt mee moet nemen anders zijn ze alleen thuis. En ik word knettergek in mijn hoofd die nog maar een ding wil, Naar huis.... zo snel mogelijk. Dat is hetzelfde met oudjaarsdag, dan kom ik ook niet in winkels. Dus vrijdagochtend ga ik die boodschappen doen.
Hele fijne dagen toegewenst.

groetjes,
Janneke

Lobke zei

Ik ben vanplan vanavond vlak voor sluitingstijd nog even binnen te lopen, en dan zie ik wel wat er is. Ik hoef tenslotte alleen mezelf tevreden te houden.

Anoniem zei

Vanochtend de laatste zak croissantjes gekocht bij de Lidl om 8.45 uur! Een extra traktatie bij het kerstontbijt. Verse jus, eitje, croissantjes, kerstbrood (gratis gekregen bij het tanken), tulband gebakken, heerlijk genieten van deze traditie met ons gezin!
Beide dagen naar familie, gezellig!

Anoniem zei

weet je het is ook leuk om de patat in stukjes te snijden,omscheppen met wat olie dan knoflook wat paprikapoeder en wat rozemarijn.In de wok/koekepan roerbakken.Eventueel de hamburgers in repen snijden,bakken en lekkere (zelfgemaakte)sausjes erbij.Gr Anne-Mae.Voor toetje;kleine pannekoekjes bakken dubbelvouwen,bolletje ijs,slagroom en zelfgehakte chocolade erover.

Anoniem zei

en jij denkt dat verpakte broodjes vers zijn op 26 december?
Ik zou zeggen: lekker zelf een brood bakken en het minder op een vreetfestijn laten lijken!
Groet, Hilde

sjouke zei

Ik vermijd ook het liefste de supermarkten op dit soort dagen. Heb voor het laatst vrijdag wat boodschapjes gedaan. Iedereen neemt 1e kerstdag wat lekkers mee. Ik maak een quiche, soep, kaas-uienbrood en een kaneel/suikerbrood en bowl. Vandaag de soep en het kaneel/suikerbrood gemaakt. Morgenochtend nog even de rest. 2e kerstdag blijven we lekker thuis en eten we gewoon de restjes.

Anoniem zei

had alle boodschappen ver van te voren gedaan , we eten lekker simpel ,een rollade met aardappelsalade en daarbij veel rauwkost, broodjes zijn afbak bolletjes en dus ook van te voren in te slaan, de rollade dient de volgende dag met overgebleven aardappelsalade als broodbeleg.dochter had een kerstbrood in het kerstpakket en verder hadden we allebei wat lekkers voor bij de thee en de borrel in het pakket. we gaan het deze week redden met de inhoud van het kerstpakket en wat er nog in voorraad hebben ,lekker pas eind van de week boodschappen doen zodat we niet op oudjaarsdag naar de winkel moeten.