Sale Solden 2023Sale Solden 2023

zaterdag 17 november 2012

Wat maakt jou blij?

Waar ik enorm blij van kan worden is het besef dat ik alles heb en genoeg.
Wensen blijven er natuurlijk altijd, maar ik denk dat er maar weinig mensen zijn die geen eten op hun bord hebben in nederland en geen kleren aan hun lijf hebben. En ook heeft 99,9% een dak boven het hoofd.
Allemaal prettig geregeld in mijn ogen. Sommige mensen kiezen er zelf voor om op straat te leven. Anderen hebben er daadwerkelijk z'n potje van gemaakt dat ze moeilijk geholpen kunnen of willen worden.

Ik heb een fijn gezin, zou graag nog uitbreiding willen, maar mocht dit niet lukken dan heb ik er maar tevreden mee te zijn. We zijn gelukkig met zijn drieen. Elke avond voor het slapen gaan vertellen we aan elkaar dat we gelukkig zijn, welke leuke dingen we samen hebben gedaan en welke plannen er voor de volgende dag weer op t programma staan. Als mijn dochter dan de armen om mijn nek heeft en me hard tegen haar aantrekt dan voel ik de warmte door mijn lijf.
Of op zondag als we met zijn drieen lekker de dag opstarten in bad. Lekker relaxed dingen samen bespreken, dochterlief tussen ons in die op haarmanier nog spelletjes doet in de ruimte die er nog over is. (Ben zo blij dat ik destijds voor een fijn breedbad heb gekozen. 10 cm maken dan echt verschil)
Waar je mij ook blij mee kan maken is een gezellige avond met vrienden. Lekker kletsen op de bank. Lekker hapje erbij. Of samen een spelletje doen.
Wat maakt jou blij?

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Vandaag!De komst van de Sint.Ik doe er niets aan/mee dit jaar.Kids zijn al volwassen en dit jaar geen lootjes en gedichten.Maar wel Pietjes voor mijn raam en namaakpakjes.Kaarsje aan,hond aan de voeten,een warm huis,vanavond samen eten met ook het kind wat al de deur uit is.Haar lievelingseten maken,omdat ze dat zelf nooit doet.Een nog mooie jas die me te groot is zo goed als verkocht via Marktplaats.Voor weinig,maar toch een tweede leven voor de jas en 10 Euro voor de aflos-pot.De gevonden eikels waar de akt zo gek mee speelt.En nog veel meer mooie dingen,die soms vanzelfsprekend lijken,maar het niet zijn!

alicia zei

Wat mij blij maakt, is na 4 dagen werken lekker 3 dagen thuis kan zijn met mijn gezin.
En dan lekker koken, wassen en andere huishoudelijke dingen doen.

Om zelf even bij te komen, lees ik graag. Dat is even mijn 'tijd' en dat doe ik een half uur per dag. De rest van de dag ben ik weer aan de slag :)

Henriette zei

Wat mij blij maakt is samen met mijn gezin thuis zijn , maar ook weten dat we straks in December weer zoveel mensen en kinderen in Roemenië blij mogen maken met alle spullen die we inmiddels alweer voor hun hebben gekregen.

LLMM zei

Avonden zoals gisteren; lekker samen genieten van de mooie kamer, wat leuks kijken op tv, diertjes erbij, lekker hapje en drankje, onder een dekentje, kaarsjes aan en gewoon lekker even uitpuffen van de week. Heerlijk!

Anoniem zei

De drukte van mij gezin om mij heen.
De heerlijke rust als ik alleen thuis ben.
Kinderen zonder honger naar bed brengen/ laten gaan.
Gezondheid van mij en iedereen waar ik van hou.
In een vrij land leven.
Zonder angst over straat kunnen lopen.
En nog zo héél veel meer.

WG