Sale Solden 2023Sale Solden 2023

dinsdag 13 november 2012

Dromen

Vanmorgen in de ochtenduren weer een heftige droom gehad.
Er is weer iemand over mijn grens heen gelopen en dat verwerk ik vaak in mijn droom.
Ik droomde dat ik in een vakantiehuisje zat, officieel hadden we nog tot 13.30 om uit te checken.
Ik belde met e receptie en gaf aan dat ze me om 12.00 konden komen controleren, want we wilden eerder naar huis. Stond er om 11.45 uur een man en vrouw voor de deur die me omver liepen en hun spullen vast in de kasten ging zetten. Op mijn vraag om nog even af te wachten totdat we eruit waren en dat ik zo niet mijn spullen makkelijk bij elkaar kon pakken.
Vrouw begon iets minder hard te lopen, maar manlief liep door met vrachten badschuim en kleren. Plots zag ik dat de man maar één arm had. Echter de arrogante houding van meneer zorgde ervoor dat ik nog kwader werd. Ondertussen kon ik geen kant meer op in het huisje en gaf ook aan de schoonmaakster aan dat ik mijn tax aan voelde komen. Die stond echter ook maar een beetje te kijken. Ik belde in woeste razernij naar de receptie, maar de man provoceerde me zo dat ik niet kon wachten totat zij arriveerden. Ik gooide wel 10 flessen badschuim zijn kant uit, de kleren gingen naar buiten toe en toen toen werd ik wakker.
Helemaal naar in mijn vel....Ik die echt heel erg moeilijk boos te krijgen ben was in mijn droom uit mijn dak gegaan.

Wat eraan vooraf ging.
Gister belde een oude buurvrouw op. (Altijd zonder geld en altijd maar klagen.)
Of ik nog een goedkoop huisje wist voor de kerstvakantie. Ik gaf haar aan dat ik wel met haar mee wilde zoeken en vroeg netjes wat haar verlanglijstje voor de accomodatie was. Omdat ik het lastig vind en te zoeken en te praten gaf ik aan dat we wel even via facebook de schermen konden chatten, dan kon ze gelijk zien hoe of wat. Als ik ervoor ga dan ga ik ervoor en binnen een kwartier had ik meerdere opties voor haar klaar liggen. Waarbij ik nog wel de opmerking maakte dat ze wellicht beter voor een ander weekend kon kiezen en dan het maximale uit dat weekend kon gaan halen. De week van kerst is nl al snel 400 euro, omdat dan iedereeen vakantie heeft. Voor minder dan 150 euro kun je een lang weekend weg. Als je vrijdag geen vrij wil nemen van je werk zorg je dat je een pan eten klaar hebt. Je gaat direct na het werk in de auto en eet eerst met je kinderen daar, manlief maakt de bedden van de kids op en jij maakt het eten warm. Je doet nog een spelletje met je kids na het eten en brengt ze naar bed. Vervolgens maak je de boel aan kant en kruip je lekker met man in bad bla bla bla. Ik had een heel programma zoals wij dat doen met diverse opties bedacht, omdat mijn leuke dingen natuurlijk niet haar leuke dingen zijn. Vervolgens gaf ze me op een gegeven moment aan dat ze ging eten. Ik gaf aan nog wel even verder te zoeken. Vervolgens niks noppes nada meer aan reacties terug.
Vind dat zo vreselijk bot. Dat kwam er vannacht dus in mijn slaap uit.
Verder heb ik er steeds meer moeite mee dat mensen in mijn omgeving die iets mankeren altijd dat excuus gebruiken als ze iets willen of niet willen. Ik heb echt wel inlevingsvermogen hoor, maar als iemand aangeeft niet mee te kunnen, omdat ze niet een eindje van 150 meter kunnen lopen en vervolgens wel een hele middag in een zwembad gaan zwemmen dan heb ik het gehad, vind het prima als je niet mee wil, maar wees wel eerlijk.
Niet een half uurtje kunnen helpen op school, maar ondertussen wel je hele huis verbouwen. Geeft niets, maar zeg dan dat het niet uitkomt.  Dit moet ik een keer naar de persoon uitspreken hoor, puntje voor mezelf, maar dat nam ik dus vannacht ook al even in mijn droom mee. Mw ik ben zielig, dusik mag over u heenlopen...
Hebben jullie dat ook van die heftige dromen waarin je van alles verwerkt?

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja hoor, ik had bij de bibliotheek een boek gehaald van Sophie King ( De Scheidingsclub )
Daar had ik in gelezen, en gisteravond had ik met mijn man een woordenwisseling.
En ja hoor ik werd beroerd wakker, want ik
heb gedroomd dat ik ging scheiden en dat vond ik niet zo,n fijne droom.
Wij vrouwen blijven daar veel langer mee zitten dan mannen als er iets is.

Fabiooltje: zei

Misschien ook... minder ver gaan in je hulp? Ik weet niet precies hoe het liep natuurlijk, maar ze vroeg je alleen maar of je nog een huisje wist, en daarna heb jij meer dan een uur voor haar op internet gezeten. Was dat wat ze van je wilde? Was dat iets wat jij graag voor haar wilde doen?

Afwimpelen is ook een optie, als iemand iets van je vraagt waar je echt geen trek in hebt :-)

geldover zei

Ik vind het leuk om te doen hoor, maar als iemand dan ineens halverwege het zoeken afhaakt en helemaal niets meer van zich laat horen vind ik het onbeschoft. Terwijl je voor je gevoel nog midden in het gesprek zit.

Moneypenny zei

Ik dacht eerlijk gezegd ook een beetje aan wat Fabiooltje zegt. Ik wil ook altijd graag mensen helpen, vooral mensen met weinig geld en/of problemen.
Door schade en schande wijzer geworden, hou ik me nu in. Klagen is niet altijd vragen. Sommige mensen klagen/ vertellen graag en ik denk dan ook dat ze om hulp vragen maar soms willen ze alleen maar een klein beetje praktische hulp (of in sommige gevallen helaas een beetje misbruik van je maken) en dan zelf verder aanrommelen. Het onderwerp raakt me wel omdat ik op dit moment in een heel vervelende situatie zit door het helpen van een vriendin met veel problemen, eigenlijk vooral haar kinderen helpen en beschermen. Ik had eerder moeten stoppen met haar zoveel helpen, voor mezelf maar ook voor haar. ZIJ moet haar problemen zelf aanpakken.