Sale Solden 2023Sale Solden 2023

woensdag 10 oktober 2012

Uitgeput..maar doorgaan stapje voor stapje

Ik zit er echt helemaal door. Chaos in mijn hoofd. Op t werk gebeuren er allerlei belangrijke dingen die ik moet bijbenen met de helft van t aantal uren van de fulltimers. Manlief die bijna helemaal niet meer in huis komt. Het weekend met verplichtingen tot en met. Ik krijg het allemaal niet op de rit momenteel.
Het enige dat ik kan doen is stapje voor stapje kijken wat er nog wel lukt, maar doordat er overal steken vallen staat echt mijn hele huis op de kop en is zo goed als niets meer aan kant. De kamer ziet er redelijk uit, boven de kleine slaapkamer, daar ligt nog was dat nog gestreken moet worden, helaas is het echt geen porum als ik het vouw, maar sommige stukken zijn nog van de zomer....dus dan weet je het wel. De douche, we flikkeren alles op de grond en daar blijft het liggen. Gek he dat die pootjes niet willen komen. HEt is nu echt hink stap sprong om ergens bij te komen. Slaapkamer idem dito, was wat nog een plekje in de kast moet krijgen danwel in de slaapkamer danwel in een kast op zolder. Allerlei zaken op de vloer, ik ben te moe om het op te pakken, dochterliefs kamer is het netst, maar mag wel even met de stofzuiger gedaan worden.... Wc moet vanavond ook weer nodig gedaan worden. Ik begin met die wc, sowieso het meeste fijn als die weer fris is en daarnaast het kleinste hokje want na het doen kan ik toch zeggen dat ik weer een ruimte schoon heb. Volgende week ook nog weer een dag extra werken, omdat we het anders niet kunnen bolwerken. Help...ik weet ooit gaat dit weer over het is alleen zo lastig als je er middenin zit.

3 opmerkingen:

TIO zei

kom op! even volhouden!! hopelijk is je man snel weer wat meer thuis en wordt het op je werk ook weer snel rustiger!! het huis aan de kant dat komt wel weer beetje bij beetje he!

Anoniem zei

Weet je wat je kunt doen?
Je maakt een lijstje an alle dingen die je nog moet doen. Daarbij zet je de dagen, dus bijv.
1. wasgoed opruimen,wassen en strijken, donderdagochtend
2. badkamer schoonmaken donderdagmiddag
3. slaapkameropruimen en schoonmaken vrijdagochtend
4. boodscappen doen, vrijdagmiddag.
enz. enz.
Ik heb zelf altijd lijstjes gemaakt, toen ik nog werkte en het druk had.
Het geeft je rust, en als je weer iets kunt afstrepen, is dat een opluchting!
Probeer op vaste dagen je huishoudelijke klusjes te doen, dan loop je er niet steeds tegenaan.
Wat ook handig is bijv, je doet de ene week als je meer tijd hebt je huis goed, en de andere week doe je alleen het allernodigste.
Heb je iets aan deze tips?
Sterkte ermee, en kop op, he!!
Groet, Tineke.

geldover zei

Ik kan echt niet met vaste lijstjes werken, dit omdat mijn energieniveau zo sterk schommelt dat het me alleen maar meer deprimeert op het moment dat het door mij gewenste ding niet gedaan is. Ik heb net het toilet boven gedaan en de vloer in de badkamer weer zichtbaar gemaakt. Wastafel is ook schoongemaakt. Ook hangt er weer een was aan het droogrek, had ik afgelopen nacht gedraaid, maar me vanmorgen verslapen dus kon ik het niet ophangen voordat ik naar het werk ging. Vervlende is alleen dat ik nu dus niet weet of ik het morgen weer schoon in de kast krijg of dat het op mijn strijktafel gaat belanden. er zit nu een nieuwe was in de machine, die draait nu zodat ik hem straks ook nog voor het slapen gaan kan ophangen. Die kan dan in hetzelfde rondje van t droogrek afgehaald worden.Zag dat mij naanrechtblad nog netjes is momenteel. Compliment voor mezelf dus. Straks de voorkamer weer aan kant maken voordat ik naar bed ga en dan bijslapen. Morgen gaat de wekker om 6.00 uur.