Sale Solden 2023Sale Solden 2023

woensdag 8 augustus 2012

Prioriteiten stellen

Laatste week van onze vakantie en ik merk dat ik prioriteiten moet gaan stellen. Wat pakken we deze vakantie aan en wat doen we in de komende weekenden.
Quality time met mijn gezin vind ik belangrijk. Ben vanmorgen dan ook om 6 uur mijn bed uitgeslopen om de was op te hangen en de was van gisteren weg te vouwen. Gisteren de voortuin 's avonds om 20 uur gedaan, het was droog en dochterlief wilde nog even buiten verblijven. Zij heeft schelpen gezocht in de tuin van de buurman die allemaal wit zand had laten aanrukken, manlief heeft twee emmertjes zand gevraagd, zodat hij de stoep kon ophogen. Er was wat weggezakt. Wilde dat eigenlijk doorschuiven naar vandaag, maar toen ik aangaf dat ie beter gelijk kon doorpakken deed ie het toch.
Hier schijnt nu een beginnend zonnetje. Misschien dat we vanmiddag dan nog wel even in Apnheul gaan kijken.
Verder heb ik als prioriteit ook het aanvullen van de hypotheekrekening. Er was al automatisch weer 200 euro naar overgemaakt, maar zag dat er nog wat ruimte overbleef op de betaalrekening en heb ook nog een keer 200 overgemaakt.
Verder zal er in september een 200 extra van besparing op de energie bijkomen en nog 540 euro rente van een deposito waar ik een aantal jaren terug de rente tegen 5,4% kon vastzetten voor tien jaar.
Het einddoel wordt dus gehaald.
Verder wil ik de komende week zo min mogelijk boodschappen in huis halen en zoveel mogelijk uit de voorraad proberen te eten. Heb nog zoveel in huis dat ik wellicht wel een half jaar toekom. Nee dat is gekheid, maar als er morgen oorlog uitbreekt dan ga ik het wel redden, omdat ik dan nog creatiever met het beschikbare voedsel zal omgaan.
Ik werd een klein beetje geinspireerd door een filmpje dat ik bij iemand zag over een stel dat eens in de zoveel tijd een week geen uitgaven deed.
Hebben jullie nog leuke plannen voor vandaag?

3 opmerkingen:

TIO zei

Vandaag hebben wij enkele verwachte bezoeken, een 2dehands verkoop die moet opgehaald worden, ze komen een kachel kuisen deze avond mijn ouders op ziekenbezoek. Een beetje geld ontvangen om daarna veel geld gaan te betalen... maar ja, niets aan te veranderen.

OpnieuwBeginnen zei

Vanmorgen voor de vierde keer naar de Toyota dealer geweest om een sleutel te laten bijmaken. Op een kleine rot leenfiets naar huis terug via leuke weggetjes wat genieten is.
Onderweg de smaak van chips gekregen, die ik ga maken met de paar aardappelen die ik bij de groentenman afgelopen vrijdag kocht.
Vandaag naar de kapper die sinds half juni op vakantie geweest is.
Geen moestuin vandaag, wel achtertuin en studeren, want ik heb vandaag toch niks te doen, behalve dit typen natuurlijk.

Gewoon Vlijtig zei

Niet veel plannen. Dochterlief is salades aan het maken voor visite vanavond. Cake is gebakken. Manlief is buiten aan het werk. Er moeten enkele boeiboorden aan het overkapping vervangen worden. Zoon is naar voetbal. Nog 2 dagen en dan zit de laatste week zomervakantie erop.