Sale Solden 2023Sale Solden 2023

donderdag 7 juni 2012

het gaat lekker

Het gaat erg lekker momenteel. Mijn werkspier is lekker aan het opspelen. Ik heb de badkamer en de wc spik en span. Onze slaapkamer heeft alleen nog de stofzuiger nodig. HEt aquarium in de kamer was echt mosgroen. Elke keer erger je je eraan, maar je maakt er geen tijd voor. Gisteravond was het zo ver. Ik ben een uur bezig geweest en hij is nu weer schoon. Straks nog wel even wat fris groen halen in de winkel. Gisteravond om 23 uur moest de werkbank in de schuur er zelfs aan geloven. Die is ook weer glad. Het viel me op dat er veel stof lag, we maken er dus ook veel te weinig gebruik van. Er moet ook echt gekeken worden in de schuur naar wat willen we houden en wat kan er weg. Voor vandaag en morgen wil ik de strijkkamer aanpakken en de slappkamer van dochterlief. Dan is het rondje op de eerste en tweede verdieping gedaan. De zolder, pff daar heb ik al een half jaar niet gekeken. Nu ook maar even niet. Op t werk komt binnenkort de uitslag van of je wel of niet 'goedgekeurd'bent en geschikt bent voor de nieuwe functie. Spannend dus. Ondertussen blijf ik bij mezelf. En ik laat me er niet uitjagen, maar wil dat ze me dan echt ontslag geven. De eerste collega's zijn nu aan het vertrekken en hebben zelf al ander werk gezocht. In mijn ogen erg jammer. Want men denkt dat men nieuwe goede medewerkers krijgt, maar de ervaring is dat weinig mensen de druk aankunnen en tegen alle regelgeving bij ons op de vloer kunnen. Men kijkt dus vaak snel verder naar een andere baan, wat grote wisselingen op de werkvloer oplevert. Ik ga straks de tuin van kunstmestkorrels voorzien. Als deze op zijn koop ik het niet meer. Eigenlijk gek dat ik ooit blauwe korrels kocht om in de tuin te gooien. Daar ik ze nu heb maak ik ze op, maar de volgende keer ga ik op zoek naar een boer voor paardenmest denk ik. De kippen moeten ook nog schoon water, das nu even prio 1. Aan de slag dus.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Goed bezig!
WG

consumandertje zei

je bent aardig op dreef in en om huis.
wat betreft je werk, is geen leuke periode nu, geeft veel onrust. ik zou zeker als je een vast contract hebt niet zomaar weg gaan, laat je maar een ontslagvergunning aanvragen.

Vlijtig Liesje zei

Wat ben je goed bezig zeg. Heerlijk als het zo opschiet.