Sale Solden 2023Sale Solden 2023

maandag 2 april 2012

kip ziek

Onze kip is ziek, ze waggelt op haar poten en kan moeilijk haar evenwicht houden. Heb al gekeken of ik kan ontdekken waar het probleem zit. Kan helaas nog niets ontdekken. Heb haar nu in een grote schoenendoos gedaan. Ze kan even niet bij de anderen in het hok, want die verjagen haar gewoon. Heb haar een stuk peer gegeven, daar is ze nu mee aan de slag. Ben al blij dat ze wat eet, want eerder keek ze nergens naar om. Ik moet vanmiddag naar mijn werk en ben dan pas na negen uur weer thuis, morgen hetzelfde ritueel. Hoop maar dat het iets tijdelijks is. Verder een druk weekend gehad. Manlief moest zaterdagmorgen ook nog werken. 's Middags was hij eingelijk bekaf en ik ook. Aan het einde van de middag stond een afspraak bij de kapper voor het hele gezin. was er ook nodig aan toe. Ik ben 's avonds met vriendinnen weg geweest. Was aan de ene kant erg moe, maar toen manlief aangaf dat ie erg vroeg naar bed wilde gaan bedacht ik dat ik daar me niet echt heppie bij voelde, manlief zvroeg me dan maar lekker uit te gaan. Dat is gelukt, zondag heb ik dan ook heerlijk uitgeslapen en 's middags heb ik eerst twee kamers netjes gemaakt boeven en zijn we naar het bos geweest. Heerlijk. Gisterenavond waren we het allebei zat om half tien dus zijn we er vroeg in gegaan. NU ga ik even wat blogjes lezen en dan ga ik nog even de was ophangen...das even genoeg voor vandaag. Fijne dag allemaal...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik heb een jaar of wat terug ook kippen gehad en de fokker van wie we de kippen hebben gekocht adviseerde om een drupje (of een paar drupjes als het meer water is) vloeibare betadine in het water te doen bij ziekte of als je denkt dat het niet helemaal goed gaat met de kippen. Het is bacteriedodend, vandaar.

Beterschap met de zieke kip.
Groetjes, VeggieMo

Anoniem zei

Kan het zijn dat je kip de krop te vol heeft? Als ze een hele volle krop hebben kunnen ze moeilijk hun evenwicht bewaren omdat ze aan de voorkant topzwaar zijn. Soms blijft er in de krop een stuk brood of gras achter waardoor al het eten hierachter blijft steken.