Sale Solden 2023Sale Solden 2023

maandag 12 maart 2012

zelfvoorziening

Vandaag weer een beetje begonnen met mijn zelfvoorzienigheid.
Ik heb lekkere rucola gezaaid en basilicum en citroengras, ach en er was ook wel plek voor drie maiskorrels, weet alleen niet of dit lukt om zelf te zaaien.
Mocht het lukken dan krijgen de kippen verse mais deze zomer.
Bedenk me net dat er ook nog wat zonnebloempitten in de bak kunnen.
Verder heb ik dahliabollen in de grond gedrukt. Wellicht ons eigen bosje bloemen van t zomer....
Ik heb nog veel meer zaden liggen, maar wil n iet alles tegelijk de grond in drukken. Zoveelt uin heb ik nu ook weer niet. Van t weekend wel eigen huis en tuin bekeken en daar maakten ze bakken van betonplex. Wil kijken hoe duur dit is wellicht dat dit anders mijn nieuwe groentenbakken gaan worden. Ik heb er echt zin in. Weet niet of ik het zaterdag al verteld heb, maar zaterdag heb ik de aardbeien ook al een ander stukje grond toebedeeld. Verder heb ik de appelboom enogszins bijgesnoeid. Had veel lange scheuten en heb daar domweg een stuk afgeknipt. IK kon geen enkele afbeelding op google vinden die me een juiste duidelijke beschrijving gaf. Heb enkele jaren geleden een boompje voor ong 5 euro gekocht en heb er nu voor het derde jaar plezier van. Het was de investering meer dan waard. Ook heb ik vorig jaar een klein perenboompje bij de lidl gekocht, deze is ook mooi uitgelopen afgelopen jaar, wellicht dat we dit jaar ons eerste peertje mogen begroeten? Volgens mij kunnen ze het tweede jaar fruit geven.
Ik heb nog 30 gladiolenbollen liggen die gaan voor het kippenhok langs en op de oude plek van de aardbeien. Ik kan niet wachten....
Ik heb een grote bos paastakken opgehangen aan een lamp en daar echt lijkende vogeltjes ingezet, echt leuk geworden. Eergisteren bij het boodschappen doen had iemand een grote berg paastakken op de parkeerplaats neergelegd met een bordje erbij gratis mee te nemen. Heb toen 1 tak meegenomen die ik voor dochterlief versierde. Gisteren nadat we mijn dochter naar mijn moeder hadden gebracht nog even gekeken en alle takken die er lagen meegenomen. Gelijk opgehangen. Leuk zo'n gratis versiering.
Heb vanmorgen de wc al even geboend. Verder heb ik bonen geweekt en gekookt voor de kippen, dit al voor 7 uur, ivm goedkope stroom. :-)
Heb nu nog twee uurtjes voordat ik naar mijn werk moet....Ga nog maar even wat was in de kast leggen en de kamer stofzuigen. Lekker als je alles al redelijk aan kant hebt aan het begin van de week.
Fijne dag allemaal

2 opmerkingen:

Peet zei

Zo jij hebt een energie! lekker he met dit weer.
succes met al je plannen

Vlijtig Liesje zei

Zelfs al heb ik de was klaar aan het begin van de week, dan is het een dag later alweer aangegroeid...