Sale Solden 2023Sale Solden 2023

zaterdag 10 maart 2012

Heerlijk weekend

Dit weekend hoeven we niets en mag er van alles. Heerlijk. Stond vanmorgen al wel naast mijn bed om half 8 omdat Dochterlief had besloten dat we er lang genoeg in hadden gelegen. Geeft niets joh. Je moeder wilde toch ons bed in de was doen. Papa was t er niet helemaal mee eens, maar na nog een half uurtje kroelen kwam ook deze uit bed.
Ik had gehoopt dat het buiten aan de waslijn kon, maar helaas het miezert hier. Ik heb de handdoeken die ik erbij heb gewassen aan eht rek opgehangen en het dekbed mag vandaag in de droger. Heb denk ik vandaag wel een wastrommel of vier en dat krijg ik niet allemaal aan het rek.
Vandaag maar een keertje smokkelen dus.
Manlief kwam op het uitstekende idee om naar de winkel te gaan voor een uitgebreid ontbijtt. Lekker broodjes afgebakken, croissantje met chocolade en roombotercroissant. Erbij een lekkere kop thee en een glas jus en ook een eitje van onze eigen kippetjes. Terwijl wij nog even zaten na te tafelen genoten we allebei en spraken dit ook lekker uit. Fijn als je zo op dezelfde lijn zit. Manlief is nu even de auto aan het aftanken en geeft hem een lekkere wasbeurt. Mag wel even na het zout van de afgelopen winter, we kregen vorige week een kortingsbon bij het tanken, waardoor we nu voor drie euro de auto kunnen laten wassen.
Voor vandaag staan er nog even samen de boodschappen in huis halen op eht menu en ik moet her en der nog even aan eht opruimen, zodat manlief volgende week niet met de zooi zit als ik in Barcelona zit.

Waar ik vandaag even aan moest denken waren mijn doelen voor 2012. Ook daar zal ik hard mee aan de slag moeten. Het afvallen is me niet gelukt tot dusver, was zelfs weer even op de 128, vanmorgen gelukkig weer op de 126,5 kilo. Wil toch eerst eens naar de 120 kilo toe. Zien we daarna wel weer verder. Aankomende week goed opletten dus bij wat ik onder mijn neus stop. Heb wel ondertussen de banden van de fiets weer opgepompt. Ik moet er dus weer vaker aan gaan geloven en meer gaan fietsen. Scheelt diesel en beter voor mijn conditie en misschien een klein beetje ook voor mijn gewicht. De belastingaangifte is ondertussen ook gedaan en we krijgen 7500 euro terug. Ik ga dit niet meer direct op de hypotheek aflossen, kwam er nu man een maand bij de deur heeft gelopen achter dat een grotere buffer op de spaarrekening meer wenselijk is. We mogen trouwens dit jaar ook niet meer zoveel inlossen op de hypotheek er is nog ruimte voor ongeveer 2000 euro. Anders wordt het boete betalen en dan kies ik er liever voor om het volgend jaar klaar te hebben staan zodat we de aflossing op 1 januari gelijk kunnen doen.

Het te koop zetten van zaken op marktplaats heeft ook nog geen goede vormen aangenomen. Dit komt mede, omdat ik elke keer problemen had met mijn laptop.Ik wil er dan ook bovenop kunnen zitten om daadwerkelijk te verkopen.

HEt weggooien van spullen begint een heel klein beetje te komen, ik vind het wel erg moeilijk, maar af en toe kan ik nu iets in de grijze container weggooien waarvan ik eigenlijk weet dat ik het normaal gesproken had gehouden. HEt huis zal hier ook echt elger moeten, zodat we sneller de boel aan kant kunnen maken als dat moet.Óver de boel aan kant maken, ik ga beginnen, tijdens het schrijven van dit blogje kwam mijn moeder langs met een mooie kleurplaat voor dochterlief en dochterlief wilde graag met oma mee naar huis dus heb ik heel even eht rijk alleen. Tijd om een slag in de rondte te werken dus.
Fijne zaterdag!!!

1 opmerking:

LLMM zei

Mooi dat je zoveel geld terug krijgt van de Belastingdienst! Ik zou ook niet over het deel dat boetevrij mag heen gaan, dat is zonde. Dan kun je het geld beter op een rekening zetten, er rente van trekken en eventueel volgend jaar meteen een aflossing doen.