Sale Solden 2023Sale Solden 2023

zaterdag 18 februari 2012

verjaardagen

Vandaag hebben we de verjaardag van de moeder van mijn man. Ze is bijna 70... ik heb net de vishapjes voor haar gemaakt. Roggebrood met haring en gerookte zalmvleugels op witbrood. Verder nog lekkere wraps met gerookte zalm. Dat laatste ziet er superluxe uit, is zeer makkelijk te maken en is in feite een goedkoop hapje, omdat je gelijk een heleboel hapjes kan maken.
ik heb nu eenpak wraps, gerookte zalm en komkommer genoemen en een pakje kruidenkaas. Je smeert de kruidenkaas op de wrap, net zoals je een boterham smeert eigenlijk.Dan schil je plakjes komkommer met een kaasschaaf omdat het niet te dik moet zijn Vervolgens leg je er ong twee plakjes zalm op.Ik heb een pakje bij de l.i.d.l gekocht. NU rol je alles op als een pannenkoek. NU een klein sukje eraf dit is om zelf voor te proven haha, daar waar de pannenkoek zijn rechte stuk krijgt snij je plakjes van 1 cm. Ik vind het zelf makkelijk om er even een prikkertje in te drukken, voordat ik met een scher mesje snij, uit één rol haal je gok ik zo'n 20 hapjes. Moet ze morgen ook nog voor manlief, wellicht dat tik ze dan even tel.
verder maak ik gevulde tomaatjes. Ik heb tomaatjes gekocht bij de lidl en die vul ik met sellerie en kaas. Verder vond ik een rookworst in de vriezer. Stukje kaas met een druif erop. Moet maar eens even kijken wat ik nog meer heb, misschien zelfs morgen wel even een foto.
VErder maak ik een lekkere pan chinese tomatensoep voor diegene die 's morgens wil blijven.
Ik heb trouwens met mij neigen laptop een probleem hij blijft maar opstarten. Weet niet goed of ik hem zelf weer aan de praat kan krijgen. Volgens mij moet ik hem ergens een opdracht kunnen geven. Iemand er ervaring mee?

4 opmerkingen:

Realmam zei

Wat een leuk idee! Die ga ik onthouden, we hebben binnenkort ook veel verjaardagen en het is wel handig als je heel gemakkelijk en goedkoop hapjes kunt maken. Bedankt voor het delen!

Anoniem zei

Wat een leuke ideeen voor hapjes! Hoe maak je de gevulde tomaatjes met sellerie en kaas? Voor meer suggesties hou ik me aanbevolen en ben ook zeer benieuwd naar de foto's!

Anoniem zei

Dat zijn lekkere hapjes zeker die met zalm. Ik vindt alleen zelf een nadeel van rookworst dat het je zo kan opbreken.
Wij maken ook graag zelf champignons pate dat valt hier altijd erg in de smaak.
Groetjes Nikki

LLMM zei

Ik maak dit wel eens met roomkaas/kruidenkaas en flinterdunne ham, ook heel erg lekker.