Sale Solden 2023Sale Solden 2023

maandag 13 februari 2012

Spaarmeter naar 565 euro

Er is weer 60 euro bijgeboekt op de spaarrekening.
Ik heb mijn geld voor de maaltijden op het werk binnen. Deze heb ik bijgestort en ik had 2 keer 8 euro gewonnen in de bankgiroloterij. Dat is dus ook bijgeboekt nu. Stapje bij stapje komen we verder naar het spaardoel. Vanmorgen heb ik voor 8 euro boodschappen gehaald. heb gelijk 50 euro extra gepind, daar moet ik het de rest van de week mee doen. Hebben ook nog een verjaardag van schoonmama op vrijdag en wil ook haar cadeau uit dit budget halen. Even de kiezen op elkaar dus.
De eerste maaltijd s al klaar deze week. Ik heb gisteren witlofschotel gemaakt met zo'n kant en klaar zakje Heb echter niet 1 blik gedaan met dat zakje, maar twee grote blikken, we hebben er gisteren allemaal van gegeten maar ik heb nog wel genoeg voor twee dagen. Vandaag dus een portie mee naar het werk en nog een portie voor in de vriezer. Heb zoveel maaltijden in de vriezer doordat ik nu elke ker grotere porties kook. Dit schept rust. Ik kan er als ik ewrk zo een maaltijd uittrekken en als ik thuisben kook ik weer dubbel. Dit scheelt mooi in de koste want de oven hoeft maar 1 keer aan voor een dubbele hoeveelheid. Heb het licht hierin echt gezien. We eten nu nog de helft vlees, maar vinden het beiden voldoende. Als ik een stukje vlees op bord zie liggen wil ik geen helft, maar voor twee schotels gebruik ik 500 gram gehakt en dat is geen enkel probleem.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

En als je nu het geld voor een trekking van de bankgiroloterij op je spaarrekening zet, gaat het sparen dan niet sneller?

Siebrie

Gewoon Vlijtig zei

Goed zo. Alle kleine beetjes helpen ook die 60 euro. Ik doe eigenlijk altijd de porties die over zijn in de diepvries. Is gemakkelijker aanpakken.

Vlijtig Liesje zei

Goed zeg! Maar is het niet vervelend om twee dagen achter elkaar hetzelfde te eten? Of klink ik nou heel verwend...

LLMM zei

Wij eten ook veel minder vlees en dat merk ik in de kosten. Als wij ergens gehakt in eten, dan is het zo'n klein pakje van iets van €0,60. Ik denk dat het hooguit 100 gram is. Dan heb je wat voor de smaak en de structuur en dat is voor ons prima.

geldover zei

@Siebrie: ik weet dat ik dan zekerheid heb va elke maand het geld, maar wil och ook ergens kans mee maken op helemaal snel van de hypotheek af zijn....wilde eerst deze opmerking zelf al plaatsen....

IK heb er geen enkele moeite mee om eten dat ik lekker vind twee dagen achter elkaar te eten. Wanneer ik het minder geslaagd vind stop ik het in de vriezer en dan is het makkelijk dat wanneer ik uit t werk kom ik de blie bliep zo aan kan zetten n vind ik het vaak wel lekker omdat ik dan toch trek heb.