Sale Solden 2023Sale Solden 2023

woensdag 15 februari 2012

Bek maar dan ook bekaf

Het was vandaag erg druk op t werk en toen het dan ook tijd voor me was dat ik naar huis mocht kon ik echt geen pap meer zeggen. De problemen stapelden zich of en doordat ik moeite hebn om zaken uit handen te geven en al helemaal als ik heb gezien dat collega's er een potje van maken dan breek ik daadwerkelijk tot aan mijn enkels af.
Vandaag was het weer eens zover. Ik heb aan manlief gevraagd of ie mee ging naar het zwembad want toen de auto eenmaal op de dam had gestaan zag ik het niet meer zitten om weer naar het zwembad te rijden. Malief heeft ons heen gebracht en heef tnog een een kleine boodschap gedaan.
Terwijl hij dat deed viel er een jongetje in het water vanaf de kant waar ze zaten te wachten op de zwemjuf.
Ik zag het gelukkig net gebeuren.Het jongetje lag in het water, maar doordat hij in paniek raakte zwom hij niet naar de kant. IK schreeuwde tegen de moeder dat ze naar de juf moest lopen en hield het jongentje in de gaten, klaar om erin te springen als ie kopje onder zou gaan. De juf deed één blik en jumpte in het zwembad.
Daarna gelijk alle kinderen bijeen roepend om ze te waarschuwen voor een volgende keer. Bluch had echt kippenvel toen het gevaar geweken was.
Zoveel moeders laten hun kinderen onbewaakt achter, gooien de kinderen bijna letterlijk bij het zwembad naar binnen toe en komen terug als het echt helemaal afgelopen is. Deze moeder verliet nog steeds na 5 minuten het zwembad. Ik kan dat dus echt niet snappen.
Tijdens het wisselen tussen de lessen krioelen alle kinderen door elkaar en aan het einde mogen ze in het ondiepe bad waar dus dan redelijk zwemmende kinderen en de beginnelingen bij elkaar zitten, ze spelen met een mat in het water en ik houd onze dchter dan extra kritisch in het oog. Komt ze onder de mat terecht dan kun je nog ingrijpen.
Ik vind dat je niet kan verwachten dat zo'n juf alles overziet.
Nu hebben we een paar jaar geleden ook een kind gezien dat al op de bodem dreef en na reanimatie weer bij kwam. Dit kind had bandjes die in het zwempak zaten rond de middel. Ze kunnen daarmee dus nig gewoon verdirnken. Gelukkig is hier na reanimatie en de traumahelikopter eea nog weer goedgekomen, maar ik snap echt niet dat je je kind in een zwembad alleen laat als het nog niet voldoende kracht heeft om ten allen tijde weer alleen naar boven te komen.
Mocht je dit ook doen, bedenk je echt voordat het mis gaat.
Ik ga nu gewoon lui op de bank liggen en doe mijn ogen even dicht waar mogelijk, vanavond vroeg erin, na dna onbekend. Ik neem weer een extra tablet om bij te kunnen slapen. Manlief zorgt dat dochter morgen op school komt. Ik slaap uit is de bedoeling om daarna lekker even de tijd voor mezelf te nemen in de badkamer....
Slaap lekker voor straks en tot morgen...

Geen opmerkingen: