Sale Solden 2023Sale Solden 2023

maandag 2 januari 2012

NU al crisis???

Vanmorgen mijn banksaldo gechecked, zag bij allerlei blogs dat er al rente bijgeschreven was. Mijn bank houdt me nog even in spanning. De rente van mijn spaarloonrekening was al wel bijgeschreven, maar de rest nog niet. Mijn saldo van de aflossingsrekening is weer bijgewerkt.

Maar eerlijk gezegd ben ik nogal geschrokken er staat nog weinig op de rekening en de kosten van de hypotheek en nog een aantal andere vaste lasten moet er nog af. Ik zal dus een gedeelte van een spaarloon moeten gaan opofferen om dit recht te trekken. Kinderbijslag is zelfs al recht getrokken.
Kan het lek nog niet echt vinden waar het mis is gegaan. Straks eens even een telefoontke naat manlief plegen of hij veel kontant geld nog op zak heeft. Weet zelf wel dat er nog wat in huis ligt.

Het geld dat ik voor de extra aflossing wil gaan wegboeken staat nog niet op de rekening. Hoop echt van de week dat ik met spaargeld en wat overblijft van spaarloon ik die boeking kan doen. Kunnen ze daarna eea herberekenen en zie ik wat we besparen per maand..

Ik weet dat het goed gaat komen hoor ben alleen wat te gul geweest met het wegboeken naar de rekening en waarschijnlijk ligt er dus teveel geld in huis, ipv dat het op de bank is blijven staan.

Dan nog even een update over gisteren, we hebben echt een hele gezellige nacht en dag gehad. De kinderen werden tegen tien ur moe, vandaar dat we al wat vuurwerk hebben afgestoken van de kinderen. Hiervoor waren we oudjaarsdag nog naar Duitsland gereden. Hele mooie pakketten bij de lidl voor 20 euro. We waren met twee gezinnen en hebben ieder voor 20 euro gekocht. Buren een klein eindje verderop hadden een pot voor 180 euro, zij vonden zelf die van ons mooier en die van ons ging ook langer door. Aanrader dus voor volgend jaar.
Onze vivite is lekker blijven slapen, we hebben nieuwjaarsdag lekker rustig aan gedaan, een beetje hangen, lekker ontbijtje, de visite is uitgebreid in bad geweest. Lekker genieten voor ze. tegen half drie zijn we naar onze ouders gegaan die dicht bij elkaar wonen. Het was echt gezellig en ik voelde me zoveel beter dan met de kerstdagen. Kan nu wel zingen van geluk om alles. Toen ik gisteren thuis kwam heb ik een witte was in de machine gedaan. Nog even genieten van de goedkope stroom en van het feit dat ik lekker in mijn vel zit. Vanmorgen heb ik de bedden weer opgeruimd en alles boven weer op de juiste plek neergezet. De was ligt ook al netjes opgevouwen op de trap. Denk dat ik straks er vast een was indruk die ik vanavond of morgenvroeg op de goedkope meter laat draaien. Moet nog even kijken wat er nog in de container kan, hij is te vol om hem nog twee weken te laten staan dus ga ik hem afvullen met rommel die weg kan.

Oh ja en mijn gewicht, viel me vanmorgen reuze mee, na de feestdagen 124,5 kilo. Dus we gaan weer lekker veel water drinken en kijken wat er volgende week op de schaal staat.

Voor vandaag mijn eerste consuminderdingetje; Ik heb hutspot en een worstje uit de vriezer getrokken om vanavond mee te nemen naar mijn werk. Nu alleen nog even kijken wat ik in huis haal voor het budget van mijn werk. Fles drinken sowieso en een pak vla, verder moet ik nog even kijken....

UPdate: Het gat is gevonden, ik ben eigenlijk nog heel erg rijk, de bank heeft nl het maandbedrag over december al 30-12 van de rekening gehaald en dus is het geld dat er nog op de rekening staat echt allemaal nog van mij. De spaarpremie moet er nog wel af voor de woning, maar dan staat er nog steeds bijna 500 op. Wil de komende maand erg voorzichtig doen met de boodschappen.
Heb vandaag uiteindelijk op het werk geen hutspot gegeten, maar chinees besteld, op osten van de zaak natuurlijk, heb nog wel voor twee dagen genoeg mee naar huis genomen. Morgen haal ik eten bij de supermarkt die ik declareer en dan eet ik de hutspot op.Al met al kan ik dus ong voor 6 personen eten van het geld dat ik van eht werk weer terug krijg. MOet nog even zien hoe ik deze winst kan verwerken in mijn hypotheekbedrag.Ondertussen is de 7800 euro die ik heb afgelost op mijn hypotheek verwerkt. Ze hebben 7805,42 van de uitstaande schuld afgetrokken, moet dus nog 5 euro van de uitstaande schuld aftrekken, ga zo de meter bijwerken.

Geen opmerkingen: