Sale Solden 2023Sale Solden 2023

maandag 30 januari 2012

Korte werkweek en wat uitgegeven in januari.

Deze week een korte werkweek, vanmiddag beginnen tot vanavond 21.00 uur en morgen van 8.15 tot 16.45 uur. En dan is de week weer vol.
Manlief is op dit moment voor de derde keer naar de dokter toe, hij rochelt en hoest aan één stuk door en is bekaf van t hoesten. Heeft al twee antibioticakuren gehad, maar beiden lijken niets te doen. 's Nachts verschoont hij zijn t shirt wel drie keer omdat ze echt kletsnat zijn, ik denk wanneer ik ze probeer uit te wringen dat dat zelfs gaat lukken.
Ik mag vrijdag weer naar de chiropracticus toe, manlief pakte me net in mijn nek even vast en ik ben er echt aan toe, er zit weer een hele knoop in mijn nek.
Voor deze week heb ik 50 euro in de knip, denk dat ik echt met een euro of twintig ga rondkomen, heb nog van allerlei kant en klaar maaltijden van de afgelopen weken in de vriezer, als we die deze week opeten heb ik maar ruimte in de vriezer en bespaar ik dus op mijn budget. Ik heb echt heel erg weinig opgemaakt deze maand, in totaal 300 euro, maar daar krijg ik dus een 30 euro van terug van mijn werk, verder is er een keer chinees gehaald voor 28,50, heb ik vier cadeautjes gehaald, zit er de benzine, gas en diesel bij in. Verder het zakgeld van mijn man, die onderweg ook geld nodig heeft zo'n 50 euro per week, laatste 1,5 week is hij ziek thuis dus dat scheelt een keer 50 euro.. Al met al is er ongeveer 75 tot 100 euro uitgegeven in de supermarkt. Vind ik erg netjes, denk dat manlief nog genoeg voor de eerste week in de portemonnee heeft wanneer hij weer kan werken.

Dat er bij meerdere bloggers een challenge was om zo weinig mogelijk uit te geven heeft me er goed bijgehouden. Februari is bij ons een dure maand qua cadeau's. Mijn broertje is jarig, mijn moeder, schoonmoeder, man en een nicht.Maar eens even kijken hoe we deze maand weer goed kunnen inkleden. Mijn moeder krijgt van mij en mijn broertje een mooie leren tas, die we nog moeten uitzoeken. Dit zal wel een redelijk grote uitgave worden, maar ik hoef haar niks te geven terwijl ze elke week bijna een halve week op mijn dochter past, dus dan mogen dit soort uitschieters.
Voor schoonmoeder verwacht ik dat ik een mooie bak voor buiten op laat maken. In huis hebben ze immers alles al. Of het wordt buitenverlichting op zonne-energie voor op de camping. Maar eens even kijken aan het einde van de week. Voor mijn broertje denk ik een fles drank, al moet ik nog afwachten wanneer deze zijn verjaardag viert, hij is die week namelijk op wintersportvakantie.
Manlief heeft geen wensen momenteel, wanneer ik nergens op kan komen krijgt die een dikke kus en een kleinigheidje van onze dochter. Zo doen we het altijd, hebben we iets wat er moet komen dan wordt dat het cadeau, maar is er niets dan kopen we niet om wat te kopen.

Nou ja maar eens even een slag in de rondte in huis slaan nu, en een lekkere bak koffie zetten.
Fijne maandag toegewenst.

3 opmerkingen:

LLMM zei

Ik ga februari ook weer proberen zo min mogelijk uit te geven. Ik heb dan ook inderdaad drie verjaardagen (normaal hooguit 1), maar ik heb voor een paar ook al wat dingen aangeschaft, dus dat scheelt dan weer.

Anoniem zei

He, dat is leuk om te vragen voor mijn 50e verjaardag volgend jaar: geld voor nog een set zonnepanelen. We hebben er nu 6 sinds 30 december, en ik kan je vertellen dat onze energienota nu al 20 euro omlaag is gezet! Dat smaakt naar meer. We houden het elke week bij in een Excelsheet, en zien het geld binnenlopen i.p.v. eruitgaan. Moet er wel bijzeggen dat we een schuin dak over 2 etages op het zuiden hebben, dus heel gunstig. Gisteren ook in het nieuws dat zonnepanelen meer opleveren dan switchen naar de goedkoopste energieboer.

Vlijtig Liesje zei

Hopelijk knapt je man snel op! Dat klinkt best ernstig, als je zoveel zweet!