Sale Solden 2023Sale Solden 2023

maandag 16 januari 2012

Blauwe maandag

Of ik ook last heb van de meest depressieve dag van t jaar?
Eens even terugkijken, afvallen wil tot nu toe niet echt lukken. Vanmorgen gaf de weegschaal weer 128 kg aan, maar denk dat het ook de periode van de maand is. Niets afgevallen en niets aangekomen dus. Jammer, maar de wereld vergaat niet.
Verder voornemen minder geld uitgeven, ondanks dat de rekening nu op 0 staat hebben we nog nooit zo bewust naar ons geld gekeken en ben ik nog nooit zo hard met het neersabelen van onze hypotheek bezig geweest. Hier krijg ik echt energie van, al kost al dat gereken me ook het nodige moet ik eerlijkheidshalve zeggen. Ik heb besloten even te stoppen met het rechtstreeks aflossen. Ik ga zodra ik het heb het belastinggeld nog voor een deel bijstorten en daarna gaan we sparen om volgend jaar gelijk onze slag te kunnen slaan. Ik merk dat ik nog heel hard aan het werk ben om mijn geld bewust uit te geven, al merk ik ook dat ik steeds makkelijker keuzes maak en sommige dingen bewust niet doe. De pizzaboer zal zich afvragen wat er met ons aan de hand is ben ik bang. Hebben al een paar weken niet gebeld. Dochterlief wil nog wel graag pizza van het brommertje, maar helaas voor haar. Ik heb broodbakmix in huis, opruimertje pak van 0,10 cent en daarmee kan ik zelf de bodem maken en er opgooien wat ik in huis heb, danwel dat waar ik zin in heb.
Het opruimen in huis gaat nog niet zoals ik dat zou willen, zie me maar even als een dieseltje, ik heb echt moeite om dingen weg te doen, hecht me aan spullen, wil het gevoel wat eraan zit vasthouden. Moet dus hier mijn weg nog in vinden, maar ik denk dat wanneer ik eenmaal op gang kom en spullen vind die ik nog via marktplaats weer kan verkopen, ik er helemaal voor ga.
Verder het vaker gaan loggen, haha dat lukt het beste van allemaal denk ik zo. Alleen zit ik soms te tikken en denk ik wie heeft er belang bij dit te lezen...Maaruh als je het niet wil lezen dan doe je dat toch lekker niet:-)

1 opmerking:

LLMM zei

Nou, dat valt dan nog mee, lijkt me! En je bent echt heel goed bezig met die hypotheek, petje af. Kan me voorstellen dat dat ook de nodige energie vreet, dat is hier ook zo.