Sale Solden 2023Sale Solden 2023

zondag 8 januari 2012

Bijna in de valkuil getrapt.

Gisteren rond half één belt manlief op. Ik ben klaar en kom naar huis.
Heb je al gegeten? Nee, ok dan haal ik lekker een patatje, wat wil dochter , kroket of kaassoufle. En ik ik vraag het dochter alsof het de normaalste zaak van de wereld is, wat wil je? Het moet een kaassoufle worden. Ik hang de telefoon op en loop naar mijn keuken. Zie de soep klaarstaan op het fornuis. Neeeeeeh, ik gelijk manlief gebeld, schat ik heb eigenlijk net soep gemaakt en heb er bolletjes met rollade bij. Ok dan kom ik naar huis. Pfff, heb ik van de week zo zuinig gedaan en zou ik het nu nog even verknallen.
Zoals gezegd knip mijn zwager ons 's middags. Manlief stelt voor dat we daar dan wel wat lekkers halen. Geef aan dat dat goed is, maar bedenk voordat we die kant op gaan dat we wel even wat lekkers bij de bakker kunnen halen. Zwager knipt ons gratis, dus t mag wel iets kosten, maar 12 euro voor 6 gebakjes is nog beter dan met twee gezinnen aan de shaormaschotels en de pizza gaan.
's Avonds is echter de eetlust van manlief nog niet gestild, we gaan langs de supermarkt voor een zak aardappelschijfjes en manlief neemt een pak karbonades mee. Ik doe niet mee en ga naar boven om mijn haren te wassen, want kan echt niet tegen dat gekriebel. Uiteindelijk dus wel iets uitgegeven, maar minder dan dat ik als kip zonder kop en zonder aan het budget te denken had gedaan.
Vandaag wil manlief naar het zwembad, maar ik twijfel nog, aan de ene kant heb ik nog niets gedaan met dochter in haar vakantie, kan koekjes bakken natuurlijk aandragen...ik heb er eigenlijk wel zin in en misschien helpt die sauna ook wel tegen mijn grieperigheid. Aan de andere kant het zwembad kost GELD, en dat wil ik eigenlijk in mijn portemonnee houden...
Dilemma dus, hou denk ik maar mijn mond erover en kijk of manlief er straks nog over begint als hij uit bed komt...

4 opmerkingen:

LLMM zei

Goed zo! Ik kwam deze week ook tot de ontdekking dat ik nog veel goedkoper boodschappen kon doen, dan wanneer ik geen budget aan zou hebben gehouden. Ik denk dat het me op de boodschappen ook al snel €10-15 heeft gescheeld, dat is toch mooi meegenomen.

En zo'n zwembad is idd leuk, maar het kost vaak meer dan alleen de entree; ijsje, patatje, en heb je zin om erna te koken? Ik zou geloof ik b.v. een boswandeling of idd koekjes bakken aandragen. Je hebt het hele jaar nog om te spenderen, ik zou nu willen proberen een vliegende start te maken!

Samantha zei

Ik moet wel lachen om je blog. Ik wil het liefst ook al mijn geld in mijn zak houden. Gisteren kwam de declaraties van de zorgverzekering en het eerste wat ik zei: Zo daar kan een groot gedeelte weer van naar de spaarrekening. Vriendlief klapperde met zijn oren en zei: " bij jou gaat alles naar de spaarrekening momenteel". Ja dat klopt wel, maar als je en gezellig dagje naar het zwembad gaat en je neemt je eigen pakjes drinken en een zakje chips mee dan kan je alsnog een leuke dag hebben voor niet al teveel geld. Naar het bos moet je ook heen rijden (kost weer benzine).

Maak dan wel van te voren je avond eten klaar want anders eindig je bij de snackbar. ;)

Zuinigaan (Aaf) zei

Als je het altijd zo gewend bent, dan is het een behoorlijke omschakeling om het anders te doen. Super dat het je toch gelukt is. Misschien val je nog wel eens in de valkuil, maar je weet nu dat het anders kan. Op den duur wordt het gewoon om zuinig te doen en daarmee geld over te houden!

Anjagaatsparen zei

T vriendje wilde vandaag ook patat gaan halen!
Heb optijd in de groep kunnen gooien dat ik macaroni maak voor 2 dagen. Pffftt weer een tientje bespaard!