Sale Solden 2023Sale Solden 2023

dinsdag 20 december 2011

Black working day

Gisteren gewerkt. Het was verschrikkelijk. De mensen die een graadje verantwoordelijker werk doen dan ik doe zijn beoordeeld. Van de 35 zijn er 7 geschikt bevonden en de anderen dus ongeschikt. Wel mogen ze nog een epistel schrijven over hoe ze straks in de vernieuwde functie gaan passen, maar dat geeft niet echt reden tot vrolijkheid.
Voor mijn functie wordt eea pas in het eerste kwartaal beoordeeld, maar het is nog helemaal niet duidelijk of mijn taken zo blijven. De grootste verwachting is dat dit niet gaat gebeuren. Zure appel dus.
Ik heb hele verslagen liggen van hoe blij ze met me zijn, maar dat hadden de mensen die gisteren ineens niet meer geschikt bleken ook. Erg geschrokken dus, maar kan er toch niets aan veranderen. Des te groter mijn wens om in te lossen.

Ik ben in de afrondende fase wat betreft de verkoop van een kookboek van Jamie Oliver, heb besloten de karaf die er in dit kerstpakket bij zat er gratis bij weg te doen. Dat is voor meerdere dingen goed. Er gaan twee zaken de deur uit en ik heb weer extra geld om af te lossen. En ik kan er iemand blij mee maken.

Verder wil ik graag reageren op jullie vragen.LLMM vraagt hoe kom je aan een ton als je 1515 per maand aflost voor juli? Haha, juli 2020 gaat het om. Heb de uitstaande rekening gedeeld door het aantal maanden tot deze dag en dan moet er dus 1515 per maand gespaard worden. Hoop dat het nu iets duidelijker wordt als je leest hoe ik dit weer terug breng naar een dikke 5000 euro per jaar die ik echt nog moet gaan zoeken...
Anoniem geeft aan dat ze door me geinspireerd wordt en dat ze de kasten doorloopt op zoek naar cadeautjes. Hoop dat ze iets kan vinden. Het geeft zo veel leuker als het cadeau bij iemand past weet ik uit ervaring.
Zuinigaan geeft aan waarschijnlijk is je vakantiegeld ook lekker. Nee helaas, ik krijg mijn vakantiegeld nl per maand bij mijn salaris op. Mijn man heeft een goed inkomen, hij is chauffeur en het grote inkomen komt door de overuren. Volgens mij is zijn vakantiegeld ong 800 euro. Hiervan willen we dan ook graag op vakantie. Zoek dus wel naar een betaalbare bestemming.
Hoop trouwens dat we allebei de week voor hemelvaart vrij kunnen krijgen, dochterlief is dan vrij ivm kamp van de hogere klassen. Heb een hele leuke aanbieding gezien waar ik graag gebruik van zou maken om deze week op vakantie te gaan. Reis ernaar toe en de stacaravan komt dan op zo'n 250 euro neer. Waarschijnlijk gaat mijn moeder ook mee en delen we dan deze kosten. Ter plekke koken we dan bijna altijd zelf, ga voor dat we weg gaan even boodschappen doen in mijn eigen kasten dus hoop ik all in voor zo'n 300 euro klaar te zijn. Heb een spaarpot in huis staan en daar zit nu 62 euro in, dit is geld dat ik vind ik broekzakken, kastjes ed. Dat geld doe ik ook in deze pot om er een snoepreisje van te kunnen maken.
Hoop tegen die tijd wel zo'n genietmoment verdiend te hebben.

Bedenk me net dat ik ook nog een irischeque heb liggen van 15 euro. Wellicht dat ik deze nog goed kan besteden. Maar even op broeden...

5880 kan nog verder naar beneden. Heb nog geld vast staan waar ik een zeer hoge rente op krijg, 540 euro in augustus, 5340 nog bij elkaar te zoeken.KOmt neer op 445 per maand. Merk wel dat ik er steeds onrustiger van word nu ik merk dat het wellicht toch haalbaar moet gaan worden.....

Nu mijn werkgever er nog van overtuigen dat ik echt geschikt ben............

2 opmerkingen:

LLMM zei

O, dan begrijp ik het! Ik dacht juli 2012, dus dat is even een ander verhaal ;-) Wat ik trouwens met cheques wel eens doe; dan vraag ik in de familie of iemand nog bij die winkel iets moet kopen. Dan kunnen ze mijn cheque gebruiken en krijg ik contant geld. Net zo makkelijk en voor hen maakt het niet uit.

nieuwelevensstijl zei

Wow, dat is vreselijk en spannend op jouw werk.
Onrustig allemaal en dus ook onzeker.
Ik hoop voor je dat je jouw werk behoudt.