Sale Solden 2023Sale Solden 2023

zondag 19 juni 2011

Woningprobleem opgelost

Het huisvestingsprobleem is opgelost. We hebben een opvouwbaar kinderspeelhuisje op de kop kunnen tikken. We hebben net de kip geisoleerd die een ontstoken oog heeft en die gepikt wordt door de andere kippen. Zo sneu, heb haar net gepakt en vastgehouden, er zat zo'n dikke korst op het oog dat ik me afvroeg of het oog er nog wel inzat. Hel in de verte zag ik een stipje op en neer gaan, maar kon niet zien of dit nog oog was of dat het een spier was. Net met lauw gekookt water net zo lang gedept totdat er een gaatje in kwam en gelukkig het oog zit er nog achter. Zal dit enkele keren per dag proberen te herhalen, totdat de boel schoon en hersteld is. Hoop wel dat ze een beetje meewerkt.Zeis nu nog duf en alles doet haar zeer, maar wanneer ze weer beter gaat eten hoop ik dat het goed gaat komen.
Heb helaas geen oogzalf in huis, anders had ik er daar wat van op gesmeerd.
Haal veel nuttige info van kippenforum.nl.
Verder vandaag een rustige dag, het regent en dat nodigt ook niet uit om veel te doen, vandaag houden we opadag bij mijn vader, de andere opa is met vakantie en loopt zijn kadootje dus mis. Zij gaan namelijk heel bewust deze dag iedere jaar weg.
Aankomende weeg mag ik dinsdag woensdag en donderdag werken. Drukke week dus, Vanaf donderdag moet ik de jonge moeder in spe in de gaten gaan houden want dan kan ik kuikentjes verwachten. Heb er zo'n zin aan.
Hoop dat eenoog dan weer wat aan de betere hand is zodat zij weer bij de anderen terug kan. Anders moet zij in de legkist denk ik, jonge moeder in het kinderspeelhuisje met de kuikens en de andere kippen in het oorspronkelijke hok. Moet ik alleen de legkist nog waterdicht halen, want deze kan dan niet net als nu in het hok blijven daar ze eenoog anders weer opnieuw kunnen pikken.
O ja mochten jullie nog benieuwd zijn naar mijn kado voor mijn vader, het is een pond paling geworden, was het uiteindelijk helemaal vergeten en we kwamen toen we het huisje gingen ophalen langs iemand die nog gerookte paling verkocht, we zijn hier allemaal gek op dus helemaal geslaagd.

1 opmerking:

Singlemam zei

Hopen dat ze snel opknapt.

Een pond paling?
Mmmm er zijn slechtere kado's te bedenken. Lekker!