Sale Solden 2023Sale Solden 2023

dinsdag 3 mei 2011

Zuinig weekendje weg

Zoals gsiteren al geschreven, en helaas vanmorgen pas geplaatst doordat ie weer in concept was blijven staan, gaan we aankomend weekend lekker weg. We hebben een weekend in Gramsbergen geboekt voor 222 euro all inn. De handdoeken en theedoeken moeten we zelf nog meenemen, maar het bedlinnen zit zelfs bij de prijs in. De prijs is voor 4 volwassenen, 2 kinderen, een baby en een hond. Het andere gezin heeft een hond en die gaat ook mee. Kosten voor de hond zijn 30 euro. Dus het had nog goedkoper gekund. Maar ja als je hond zo'n onderdeel is van je gezin wil je hem graag mee, dat begrijp ik best. We gaan ter plekke verzinnen wat we willen gaan doen. Dit is ook heel erg afhankelijk van t weer. Er zit sowieso een zwembad op t park, dus denk dat dit onze zondag wordt. Heerlijk met de kids zwemmen. We zitten dicht bij de Duitse grens wellicht dat we die dan ook nog weer even overduiken. Wil nog even googlen of ik een leuke kringloop kan vinden in de buurt van Gramsbergen, Kan ik daar evt vrijdagmorgen al met dochterlief naartoe. Man en neef hebben 's avonds pas vrij dus die komen na met de auto. Nu hij op gas rijdt is dit ook minder begrotelijk. Ik wil kijken dat ik zoveeel mogelijk boodschappen thuis uit mijn kasten trek, komen deze ook op, kasten worden leger en de kosten lager. haha. Wanneer je ter plekke alles nog moet kopen wordt het vaak toch nog duur door de impuls aankopen. Dit is lekker dat is lekker, en ach we hebben vakantie. Dnek dat je het wel herkent. In dit huisje zit geen wasmachine en vaatwasser. Als we naar Roompot gaan hebben we dit wel, voordeel vind ik hiervan dat je alles schoon mee naar huis kan nemen en thuis geen extra werk hebt.
Ik neem een lekker boek mee om te lezen als ik de rust tenminste kan vinden. Verder nog wat spelletjes voor de avonden. We willen een kleine tas met kleren mee, het zijn immers maar twee dagen, eigenlijk zou het eigenlijk alleen op schoon ondergoed moeten kunnen. Maar dat risico durven we nooit te nemen.

Door mijn huishouding kom ik helaas niet heen. Ik heb net de bedden afgetrokken, had zondag al een stofdoek door onze slaapkamer gehaald, daar er in de buurt brand was geweest en het me opviel dat onze vensterbank ook fijnstof bevatte, eenmaal de doek in handen heb ik dus maar de rest ook gedaan. Helaas lijkt het erop dat ik vandaag weer overnieuw kan beginnen. Zoveel stof, niet normaal meer. Misschien ligt het aan de zon op de kamer, ik weet het niet. Onze badkamer is ook nodig aan een grondige schoonmaakbeurt toe. Hier staan momenteel de planten uit ons slaapkamerraam uit te lekken, deze heb ik allemaal gesproeid om het stof eraf te krijgen. Ze zijn er mooi van op geknapt.
Verder moet ik vandaag alle zomerbloeiers nog in de bakken en in de potten zetten. Zaterdag was er hier een actie 2 geraniums voor 1 euro. Heb ik ingeslagen dus en gelijk maar wat klein spul erbij. Moet nu vandaag nog naar de winkel voor potgrond en dan kan ik die ook allemaal klaar maken.
Heb nog steeds moeite met het bijhouden van het huis, denk dat ik toch maar eens een schema moet opstellen en het zien als werk. op het werk wil ik altijd uitblinken en maak ik er tijd en energie voor. Wanneer ik thuis kom weet ik vaak niet waar te beginnen en begin dus helemaal niet.
Nou ga de wasmachine maar aanzetten, want vanavond zonder opgemaakt bed slapen is geen optie, en as ik het nu was kan het er zo weer op, scheelt weer strijk. Over strijk gesproken, heb nog een stapel van een meter op een eenpersoonsbed liggen. (schaam, schaam).
Ik weet het, de rommel trekt de energie ook uit mijn lichaam omdat ik me eraan erger en op een gegeven moment er geen gat meer inzie.
Ben de enige die dit cirkeltje kan doorbreken, dus vandaag aan de slag, nadat ik even de opening van de beurs heb gevolgd.
Fijne dag, Geldover

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik weet precies wat je bedoelt wanneer je zegt niet te weten waar te beginnen en vervolgens helemaal niets doet. Ik zou mezelf er niet te druk over maken en zolang het hoogst noodzakelijke zoals afwassen, schone kleding en voeding op orde is, kun je ook nog een extra dingetje doen. Gr. LZV