Sale Solden 2023Sale Solden 2023

woensdag 25 mei 2011

25 mei

Zit even helemaal in een dip.
Er komt weinig uit mijn vingers, doe wel mijn best begin overal aan, maar maak niets af. Dat terwijl het eigenlijk ne een hele lange tijd goed is gegaan. Voelde het van t weekend aankomen. Het was weer druk druk druk. 's Morgens voelde ik me zeer fit en ben dus bijtijds het bed uit gegaan. Heb de koelkast en de magnetron schoongemaakt en alle keukenkastjes afgenomen. En dat zijn er bij mij heel wat nl 32, kon het niet nalaten ze te tellen.
Tussen de middag kwam mijn man uit het werk en zijn we een nieuwe tent gaan uitzoeken. Moesten we wel eerst anderhalf uur voor rijden, ik merkte in de auto dat de energie letterlijk uit me wegtrok. Probeerde zelfs nog even te slapen in de auto, maar dochterlief hield me wakker. We hadden eigenlijk aan het eind van de middag afgesproken met mijn zwager, maar dat lukte niet werd begin van de avond, we moesten nl nodig haar laten knippen.
Toen we thuis kwamen was het na tienen en na een kwartier op de bank zitten heb ik me werkelijk naar boven gehesen en ben binnen vijf minuten als een blok in slaap gevallen.
De volgende dag met hetzelfde katerige gevoel opgestaan, ik was moe, maar kon net de slaap niet vatten als ik probeerde even te rusten. Maandag weer gewerkt, en heb de rest van de week vrij. Heb voor mezelf hele lijstjes met wat ik wil doen, met eht mooie weer op komst wil ik van alles schoonmaken en opruimen, zodat wanneer de zon schijnt ik de stralen kan pakken. Gisteren had ik de berging op t program, ben niet verder gekomen dan twee planken, daarna was mijn energie op en ben ik op de bank gekropen. Vandaag wil ik het afmaken en wil ik de bestekla opruimen, alles ligt een beetje door elkaar en er zitten kruimels in. En vanavond wil ik graag al het oude papier wegbrengen. De container is dinsdag geleegd en ik moet zeggen dat ik met een gooi weg ronde bezig ben. Alles waarvan ik maar denk had ik dit nog verdwijnt er in? Ik mis het kennelijk toch niet en heb het ook vaak niet nodig. Het is dus alleen maar een aar keer per jaar oppakken en weer wegzetten.

Weet niet of mijn kippen gevoelig zijn voor sfeer, maar nadat er één kip broeds was zijn de andere kippen allemaal van de leg, ze zien er ook wat fletsig uit, probeer ze te verwennen met wat extra groen in het hok, normaal vlogen ze daarop af en nu wachten ze een tijdje voordat ze erop af gaan.

Ga zo maar eens even een was draaien en dan wil ik toch een uurtje op één oor. Moet gewoon bijtanken.

2 opmerkingen:

Singlemam zei

Misschien heb je een moe makend virusje onder de leden?
Ik heb ook 1,5 a 2 weken gehad dat er bijna niets uit mijn handen kwam. Gelukkig is het nu weer een beetje normaal.
Succes in elk geval.
En mijn tip: Kijk niet naar wat je wilde doen maar kijk naar wat je gedaan hebt. het zijn toch twee planken.

Anoniem zei

Tjoe, 32 kastjes, dat is niet niks. Heb je toch maar mooi gedaan!! Wees lief voor jezelf, gun jezelf eens een lijstjesloze dag. Alles mag, niets moet.

Wat ook kan, en bij mij werkt is 3 dingen opschrijven die ik écht wil doen, alles extra is meegenomen, maar hoeft (moet) niet. Dat geeft rust. Na de 3 dingen ga ik vaak even door. Of maximaal half uurtje in de tuin werken, dan wordt het vanzelf 3 kwartier of uur..

Lieve groet van Marja