Sale Solden 2023Sale Solden 2023

zaterdag 26 maart 2011

de beurs deze week

Deze week al met al toch een leuke week op de beurs gehad, denk dat ik zo'n honderd euro winst heb gemaakt in twee dagen tijd. Donderdag en vrijdag. Ik heb de hypotheekrekening opgehoogd naar zo'n 1250 euro.
Ben daar erg blij mee. We wachten nog op het geld van het abc spaarplan, samen hebben we dan ong 10000 euro om weer bij te storten naar de spaargroeipolis. Zal ons per maand toch weer zo'n 75 euro aan rente schelen. Gaat heel erg lekker dus. Verder is er weinig gebeurd. Ik merk dat ik langzamerhand weer bij mezelf kom. Ik ben me echt weer aan het opladen. Heerlijk dat het nu lekker weer buiten begint te worden en de boel weer opbloeit. Vannacht de klok een uur vooruit. Ook daar kan ik me op verheigen, want dochterlief komt hiermee op een betere tijd uit haar bed. Nu is het vaak 's morgens kwart over vijf. Dan is een uurtje later dus echt wel lekker. Ik heb op het moment een lekkere pan soep op staan. Kippenpoten met soepgroenten en tomatenpuree, beetje suiker erdoor en wat groentenbouillonblokjes. Ik vind de soep morgen pas echt lekker.
Het heeft de tijd nodig om lekker door elkaar te trekken en de smaken goed los te krijgen.
Op financieel gebied gaat het hier ook heerlijk zijn gangetje. Geen al te gekken uitgaven. Van de week heb ik eigenlijk van mijn aandelenwinst kunnen winkelen, ware het niet dat dit geld natuurlijk op een andere rekening gestort wordt. Maar we gaan er niet door achteruit. Ik heb bij de kringloop een sodaclub op de kop kunnen tikken. Ben van plan weer meer water te gaan drinken en heb nu het apparaat met twee patronen en 5 flessen
meegenomen voor 4,50 euro. Als je het met ranja aanlegt krijg je een iets zzouteriger smaak dan wanneer je gewone cassis drinkt. Wellicht nog eens even op het net kijken of daar wat aan te doen is.
Heb de boodschappen voor van de week in huis. Heerlijk hoef eigenlijk niets meer nu. Nou ja kan nog wel een aantal trommels met was wegdraaien, alleen jammer dat de zon er nu niet is om te drogen. MIsschien dat de wind voldoende zijn werk doet, maar dat betwijfel ik.
De kippen zijn helemaal ingeburgerd hier. HEt eerste wat mijn dochter 's morgens wil is de kippen eten geven. Vind het echt een aanwinst. We hebben nu om de dag een ei, ik hoop dat de productie nog wat beter op gang komt, maar ja zij moeten ook wennen aan de nieuwe omgeving. Mijn man heeft via zijn werk 25 kilo voer gekregen, moest bij een veevoederbedrijf zijn en kreeg een grote zak kado toen hij aangaf dat we sinds kort zelf kippen hebben. Hij komt bij meerdere veevoederbedrijven dus kan her en der wel eens een lijntje uitgooien.
Vanmorgen in mijn mailbox zag ik dat er allerlei mailtjes stonden waarbij de mail niet afgeleverd kon worden. Baal hier ontzettend van want het lijkt alsof iemand via mijn mail allerlei mensen spam verzendt. Baal hiervan maar heb geen idee wat ik eraan kan doen.
Ik ga toch maar eens even aan de slag.
Wens jullie allemaal een heelerg fijn weekend toe.

1 opmerking:

Alynia zei

Met die mail, er zit dan een spambot in. Als je je wachtwoord verandert kan die er niet meer in, en ben je die vervelende mailtjes kwijt.

Groetjes, Jantine