Sale Solden 2023Sale Solden 2023

vrijdag 4 februari 2011

Bijna weekend

Het weekend staat weer voor de deur en ik moet mijn huis nog door. Heb van de week anderhlave dag extra gewerkt en ik moet zeggen dat is in huis ook te zien. Ben momenteel een boek aan het lezen over het persoonlijk efficiency program, het is eigenlijk een boek voor op de werkvloer, maar ik pas het toe in mijn eigen huis. UIt de eerste paar pagina's blijkt dat er niks uitgesteld mag worden , omdat het direct afhandelen veel tijd en energie scheelt. Loop nu als gevolg ervan de hele dag met de tekst van Toon Hermans in mijn hoofd met aanpassing van mezelf. Stel niet uit tot morgen want ooit wordt het toen, waarom morgen als je het vandaag kan doen. Ik moet zeggen dat het me nu veel energie lijkt te kosten dat gelijk alles doen, maar dat ik wel langzaam ervan overtuigd raak dat ik inderdaad beter t probleem gelijk kan aaanpakken dan me er eerst een week aan te ergeren.
(zo tussendoor even een was in de droger gestopt, ik weet t beter aan t wasrek, maar dei heb ik net opgeruimd en weet dat ik anders morgen pas de was in de kast heb terwijl ik dat voor de middag wil hebben. Tja keuze maken).
NU heel even tijd voor mijn laptop met een bakje thee en dan straks lekker boven de slaapkamers doen.Dochter staat om 11.45 uur weer klaar bij school dus dan hoop ik t meeste werk gedaan te hebben. Maak ik vanmiddag tijd voor haar, want zij heeft haar mama deze week dus ook niet al teveel gezien. Vanmiddag haar maar laten uitrazen bij de ballenbak van de intratuin. Toch jammer dat ik niet het stickie van mijn man heb dan had ik daar zelf het www kunnen bezoeken. Nu zit ik er vaak zo doelloos te wachten totdat ze klaar is. Zit me net te bedenken dat mc D en een ballenbak heeft en draadloos internet. Maar de sfeer is daar toch niet echt gezellig te noemen....
Ik had gehoopt nu mijn aanrechtkastjes aan kant te hebben en allemaal te hebben gesopt. Jammer maar helaas, het is bij mijn ene kastje en de koelkast blijven steken. Volgende week maar nieuwe ronden nieuwe kansen..
Al ben ik bang dat ik dan ook wel opgeroepen ga worden om extra te werken.
Het is zo ontzettend druk op t werk om onduidelijke redenen, maar klanten kun je niet laten wachten, dus moet je hurry up met nauwelijks tijd voor een bakje koffie tussendoor. Echt vervelend, de druk neemt met de dag toe en er raken collega's overspannen. Elkaar dus in de gaten houden en roeien met de riemen die we hebben, voor t zelfde geld daalt de storm volgende week weer, al ben ik er bang voor.
Op de beurs gisteren eindelijk een aandeel kunnen verkopen dat ik al maanden in mijn portefeuille heb gehad met zo'n 500 tot 750 euro verlies, nu waarschijnlijk net quitte gespeeld of nog een kleine winst behaald. Het was van belang dat het geld eruit kwam omdat ik dit graag in andere fondsen wilden beleggen. Was ook net weer op tijd gisteren, want zag net dat ie alweer lekker aan t dalen was. MIsschien toch de helft opnieuw aankopen, voordeel het is een paar euro per aandeel, als t aandeel iets stijgt dan heb je gelijk winst, nadeel is dus als ie daalt ben je ook gelijk veel geld kwijt.
Momenteel heb ik 6 verschillende aandelen in mijn portefeuille met gemiddeld 2000 euro per portefeuille. Verlies op de gehele pot nog zo'n 600 euro, maar dat is logisch gezien ik alles met verlies laat staan en bij enigszins winst gelijk weer verkoop. Ben me wel aan het beraden over mijn tactiek, nu verkoop ik al snel als ik een 20 euro winst heb, moet zeggen dat ik met mijn aankoop ook rekening houdt met die kleine winsten, denk dan kan ie snel weer een klein beetje winst maken, hierdoor mis ik echt grote klappers, omdat ik wanneer ik weer wil aankopen natuurlijk eerst weer moet wachten op een lager punt dan dat ik ze ervoor het weggedaan. Verkoopprijs- aankoopkosten- evt de winst die ik erop wil maken is mijn aankoopprijs. Zet er dan een order in voor dit bedrag mogen ze aangekocht worden.
In mijn hoofd ben ik er nog steeds mee bezig met hoe hou ik aan t einde van de maand nog meer geld over? Ik denk dat er bij ons echt nog heel veel te verdienen valt op ons uitgavenpatroon. Kan aan de ene kant enorm beknibbelen, om in het weekend heerlijk het geld over de balk te gooien als ik zin heb om lekker uit eten te gaan.
Denk dat we dan zo'n 75 euro uitgeven, hebben nu een heel erg lekker restaurant waar ze een actie hebben zodat je 27,50 voor voor- hoofd- en nagerecht betaald, en echt lekker luxe eten. Maar ja voor 75 euro kun je natuurlijk zelf ook al heel wat vlees en groenten aankopen en klaarmaken.
Als ik me dan bedenk dat ik doordeweeks mijn keus voor het vlees vaak laat bepalen door wat er in de aanbieding is en niet door waar ik zin aan heb..
Doe ik ergens iets niet helemaal goed. Misschien dan toch maar eens zelf proberen om juist extra in het weekend aandacht aandacht aan mijn lekkere trek te geven, wellicht dat het me uiteindelijk wel geld oplevert op die manier, dus extra uitgeven om niet nog meer uit te geven. Haha.
Moet maar eens kijken naar lekkere gerechten die ik vtv kan klaarmaken en wanneer we samen lekker aan tafel zitten te wachten zo in de oven geschoven kunnen worden. Vind het anders zo ongezellig als ik in de keueken sta, eten klaar aan tafel en zodra op ik weer in de keuken en manlief met dochter aan tafel.
Heeft er iemand nog een recept voor een lekker kruidig stoofpotje met draadjesvlees? Da's wel een erg aanlokkelijk idee.
IK ga NU zonder UITSTEL het www op en zoek een lekker recept uit, maak ik een lekkere grote pan, rest in de vriezer als ik geen zin heb in koken.
Jullie horen nog van me...
O ja en de slaapkamers, ja keuzes keuzes keuzes he?

Update: Stoofpotje zit in de pan, rundvlees uit de vriezer ontdooit in de magnetron zodat ik het in stukjes kon snijden, op de ontdooistand verder laten ontdooien en daarna op zoek naar wat ik nog in huis had, uien een zak soepgroenten, koekkruiden, 2 felsjes palm een scheut balsamico azijn, een beetje donkerbruine basterdsuiker en een blikje tomatenpuree, klein beetje bloem. Staat nu te sudderen. Ik denk dat ik vanmiddag nog even een bakje champignons erbij ophaal, smaak is nu nog erg zurig, maarr de oepgroenten moeten nog zacht worden en dat geeft een zoetje, o ja bedenk me net er zit ook nog net een rundvleesbouillion blokje bij in. Ik ga vanmiddag tegen vier uur nog een keer proeven en dan kijk ik wel welke ingredienten er naar mijn ogen nog bij in kunnen. Had ook nog zilveruitjes, maar ben bang dat ie dan toch echt te zuur wordt.Heerlijk tot nog toe alles in huis. Wellicht dat ik vanmiddag nog iets tegenkom waarvan ik denk dat kan erbij in. Het is een aardig grote pan, dus als het lekker wordt heb ik een aantal heerlijke half kant- en klare maaltijden. denk dat ik vanmiddag maar wat aardappelen in blokjes gaar kook, dat erbij en ik kan weer even met mijn voorraad vooruit.
heb opeens ook trek in hutspot, wellicht volgende week.....
Dan nu aan de slaapkamers....

Fijn weekend Geldover

Geen opmerkingen: