Sale Solden 2023Sale Solden 2023

donderdag 18 november 2010

Het gaat lekker......

Ik heb momenteel het idee dat ik de hele wereld aankan. Heerlijk zeg. Heb gewoon zin om wat te doen als ik 's morgens wakker wordt. Geen gelummel, was weer laten draaien. Over was gesproken, ik heb een manier waarop ik de hs rekening verder kan spekken. Heb een broertje dood aan was ophangen, heb nu met mezelf afgesproken dat elke keer dat ik de was niet in de droger gooi ik mezelf mag belonen met een euro. (en nee nu ga ik dit omrekenen naar het uurloon dat ik nodig ben om de was op te hangen, wees sterk Geldover, wees sterk)Ik ga mezelf zo drie euro uitbetalen. Is het toch nog ergens goed voor.:-)
Verder zijn gisteren mijn aandelen Kardan en Brunel uitbetaald, achteraf is het jammer van Brunel dat vandaag lekker stijgende is, Kardan is weer gedaald. Op deze aandelen zit ik al een tijd te wachten, ze komen echter op een bepalde grens en dalen dan elke keer weer. Vandaar dat ik eens gekeken heb naar het dividend dat ik heb gehad en het feit dat ik eerder deze aandelen met winst heb verkocht, uiteindelijk verlies ik weinig en heb ik besloten dat ik dan liever switch naar iets anders.
Heb met mezelf afgesproken dat nu het einde van het jaar nadert ik wil gaan kijken naar andere mogelijkheden van investeren. Ik spaar eigenlijk nog best goed, had het er gisteren met mijn man nog over. We hebben nog veel gedaan aan het huis het afgelopen jaar en toch hebben we weer redelijk veel gespaard. De dakkapellen zijn geplaatst er is het nodige geschilderd aan ons huis, al met al toch meer dan 10.000 euro aan kosten.
Daarnaast gaan we dus nog 15000 bijstorten in de spaarpolis, ik denk dat we het dan heel erg goed hebben gedaan. Jeempie nu ik het zo noteer bedenk ik me dat dat een 2000 euro per maand is. We hadden natuurlijk het geld van de belasting van beide huizen, dat is de eerste post, en we hadden ook al redelijk wat spaargeld staan. En als ik naar mijn aandelen kijk dan heb ik daar denk ik ook wel 3000 op verdiend in het afgelopen jaar.
Het was natuurlijk ook een heel onstuimig beursjaar, dus ondanks mijn gebrek aan ervaring valt er dan wel eea te verdienen door alleen in te springen op stijgende en dalende koersen. Dit gaat volgend jaar wel minder worden daar ik dan weer meer naar de spaarrekening wil boeken voor zekerheid. Wel een lastige beslissing kan eht niet laten om te kijken wat de dalende en stijgende koersen van de dag zijn. Heb er nu bv een kooporder instaan voor Ahold, ik wil graag 150 stuks tegen 9,57 aankopen. Dat was de laagste stand tot nu toe, hij zit momenteel op de 9,59 euro. Als ik ze kan kpen en morgen is de commotie weer enigszins over en de boel trekt weer aan dan kan ik zo'n 15 euro pakken. Ik zag dat innoconcepts momenteel maar 15 cent doet, maar als ik de berichten lees dan staan ze er erg slecht voor en is er een kans dat ze geheel van de beurs verdwijnen, durf dus niet goed te kopen. Nou ga de boel hier weer aan kant maken en me nog eens even lekker optutten.
de hs rekening staat op 142,25euro
Fijne dag allemaal.
De aandelen Ahols zijn aangkocht voor 9,57 euro. Zet er nu weer een verkooporder in voor 9,90 dat zou 35 euro winst zijn na afloop van kosten.

1 opmerking:

Anoniem zei

Spannend je aandelenavonturen, en fijn dat je weer lekker in je vel zit. Niet meteen al je energie opsprokkelen... herken ik van mezelf.
Marja